Gå til innhold

Korrupt boot sektor?


Cyphe[R]

Anbefalte innlegg

Hallaizen ...

 

Sitter på jobb med et "lite" problem..

Jobbet med en Bærbar til en ansatt her(som aldri har skjønt det med å lagre på server)..

 

For å gjøre en lang historie kort så skjedde følgende..

 

Satt å jobbet med den bærbare maskinen hans.. Mens

jeg var inne i windows så "døde" maskinen...(Den gikk på batteri, var fult oppladet)..

Hentet strøm, plugget inn å håpet på at alt var iorden,men det var det ikke... Det som var skjedd var det at boot sektoren ble defekt(tror jeg)..Kom opp en feilmelding noe slikt som dette "Det er oppdaget et prblem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME etc etc etc etc". Det jeg tenkte da var .. ahhha.. Jeg stapper XP platen inn i maskinen og prøver å "reparere" den.. Når jeg kom til valg av partisjon så så jeg det merkverdige, 30GB disk og 30 gb ledigt... Så partisjonen er korrupt eller no slikt... Noe som har schnøring om hvordan jeg kan klare og redde denne pc`n? er ganske mye viktige ting her så jeg VIL ha alt tilbake... ibas er en ting,men .. Vil ikke tenkte på det enda..

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd det på en ibm disk. Den var oprinnelig på 60 gig. SÅ røyk plutselig primær partisjonen på 20 gig og nå er hardisken bare 40 gig. Fant alldri igjen dataen som lå på den partisjonen :< Tror det skjer slikt om man ikke har god nok kjøling da blir det værtfall ekstra utsatt. Har prøvd med diverse gjen konstruerings programmer men finner ingenting. Så jeg tror ikke det er så mye håp. kan ta den med til en proffsjonel han finner sikkert alt på den men det koster vel mer en det smaker.

Lenke til kommentar

Vel... har rekonstruert endel data før,men .. siden dette dreier seg om MYE data er det ganske håpløst... Det jeg egentlig var ute etter var å prøve å få partisjonen på banen igjen.. for den er der.. og er korrupt vil jeg tro... Har skjedd med meg før( jeg slo av maskinen uten og avslutte den riktigt),men det var ikke så heftigt siden det var min egen maskin,men nå derrimot..

Endret av Cyphe[R]
Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke akkurat din situasjon, men generelt vil jeg si at når det går galt, så få ikke panikk. Planlegg neste operasjon, sov en natt, men for all del, FÅ IKKE PANIKK. Det er lett å gjøre vodt verre.

 

For min del har jeg hatt god erfaring med GetDataBack for NTFS. Fikk tilbake 99.9% av filene mine. En god ting med programmet er at det ikke endrer den ødelagte partisjonen, men arbeider på en kopi. Det krever en ekstra partisjon eller harddisk, men det er ikke sikkert du har det....

 

Som allerede sagt, hvis det er viktige data på partisjonen, så tenk deg godt om før du gjør en eneste endring på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...