Gå til innhold

Min evaluering av Samsung E700


Chigu

Anbefalte innlegg

noe latterligere er det lenge siden jeg har sett.....når man lagrer navn

med "ø" så kutter telefonen ned antall tegn med 10 eller noe. så hvis man skulle for. eks. skrive "bjørnar" og så begynne på etternavnet, er det ikke mange nok tegn. men skriver man "bjornar" er mer enn nok plass.

 

Til min store ergrelse fant også jeg ut dette for noen dager siden. Vil man lagre "Bjørnar" på simkortet (maks 14 bokstaver) har en nok bokstaver til "Bjørna" (Ø-en tar 8 tegn ekstra..). På telefonen har en plass til 20 tegn, men med en "ø" slukes 11 ekstra tegn. Noe så utrolig latterlig. Untaket er når ø-en står først. Da går det bare 1 tegn...... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noe latterligere er det lenge siden jeg har sett.....når man lagrer navn

med "ø" så kutter telefonen ned antall tegn med 10 eller noe. så hvis man skulle for. eks. skrive "bjørnar" og så begynne på etternavnet, er det ikke mange nok tegn. men skriver man "bjornar" er mer enn nok plass.

 

Til min store ergrelse fant også jeg ut dette for noen dager siden. Vil man lagre "Bjørnar" på simkortet (maks 14 bokstaver) har en nok bokstaver til "Bjørna" (Ø-en tar 8 tegn ekstra..). På telefonen har en plass til 20 tegn, men med en "ø" slukes 11 ekstra tegn. Noe så utrolig latterlig. Untaket er når ø-en står først. Da går det bare 1 tegn...... :no:

Før i dag slukte ikke "ø" 11 tegn.. men nå gjør den det.. testet det når jeg så det første innlegget.. latterlig.. samsung har mye å fikse... håper de kommer ut med en firmware snart som fikser alle disse idiotiske feilene.. noen merket at viss man skal bruke små bokstaver må man trykke det hver eneste gang man skal skrive sms.. også latterlig.. gode gamle 7210en min hadde ingen slike feil... men men

Endret av Cowbliss
Lenke til kommentar

dette er helt sikkert et tåpelig spm, men jeg er som sagt helt ny innen dette.

 

alle snakker om at de håper det kommer firmware som skal fikse problemene...

 

hvordan virker dette egentlig? laster man ned dette på gprs eller? er det liksom "programmer" man laster ned så løser disse småfeilene seg?

Lenke til kommentar
dette er helt sikkert et tåpelig spm, men jeg er som sagt helt ny innen dette.

 

alle snakker om at de håper det kommer firmware som skal fikse problemene...

 

hvordan virker dette egentlig? laster man ned dette på gprs eller? er det liksom "programmer" man laster ned så løser disse småfeilene seg?

Du drar til en telebutikk (helst der du kjøpte den, om du ikke gjorde dette via nett), og ber de oppgradere firmwaren. Dette skal gå på garantien.

 

Tid? Kan ta fra to timer til to dager... Spørs hvem du leverer den hos...

Lenke til kommentar

jevne: Det er ikke nødvendigvis et utsalgssted du skal gå til, men et servicested for Samsung. Om ikke utsalgsstedet gjør jobben, og du ikke vet om noen servicesteder i nærheten, kan du spørre på utsalgsstedet.

 

Angående bluetooth og Samsung:

Jeg tror det har vært et stort poeng her at Samsung ikke har hatt det på sine mobiler tidligere. De ville vel ha E700 ut så fort som mulig, og da ikke måtte vente på implementasjoner og avtaler med bluetooth-leverandører.

- Jeg synes at en så moderne mobil som spiller på stilfaktor og gadgetfaktor, bør ha bluetooth fremfor ir, men det kan jo være at folk sitter med en del andre apparater som bare har ir (stemmer det?)

Endret av cc
Lenke til kommentar

Veldig bra, Chigu :thumbup:

 

Fikk en E700 i forrige uke, og må si meg veldig fornøyd så langt :yes:

 

Minus for at en ikke kan aktivere vibrering sammen med ringetoner (kun en tre-fire stk av de medflg. 40 som har vibrering). Hvis en befinner seg på steder med stort støynivå, så kan en risikere å ikke høre mobilen i det hele tatt.

 

Prøvde å laste ned en polyfoninsk ringetone fra Inpoc.no i går. Fikk tilsendt en wap-adresse som jeg tastet inn i "wap-modus", men fikk ikke no ringtone. Har jeg gjort noe feil, noen som har erfaring her?

 

Programmet til overføring mellom tlf-->PC er vel dette...

Easy Studio

Lenke til kommentar
* Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig

Mener du at man ikke kan ha ringelyd og vibrering på en gang? Ser at det er det det står men kan liksom ikke skjønne at det faktisk går ann, er det virkelig sant?

Jepp, det er virkelig sant. :wow: Tro det eller ei!

 

Chigu

Lenke til kommentar
* Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig

Mener du at man ikke kan ha ringelyd og vibrering på en gang? Ser at det er det det står men kan liksom ikke skjønne at det faktisk går ann, er det virkelig sant?

Jepp, det er virkelig sant. :wow: Tro det eller ei!

 

Chigu

Kan laste ned ringetoner med vibrering... søk etter "samsung" på kazaa så finner du mange ringetoner med vibrering... da kan man ha vibrering og melodi samtidig...

Endret av Cowbliss
Lenke til kommentar

hmmmmmmmmmmmmm, jeg begynner å tvile mer og mer på om jeg skal kjøpe denne telefonen. Jeg er ingen rik person, så når jeg skal koste på meg en litt fin julegave til ca 4000kr på meg selv.. så hadde det ikke vært å forakte at den var BRA på alle måter.

 

Kjøper ikke en mobil for at den er fin å se på er det jeg mener.

 

Men men.. hmm, nå har jeg en kompis som jobber i telebutikken som skulle ta med telefonen hjem til meg så jeg får bruke den litt før jeg bestemmer meg for kjøp :)

Lenke til kommentar

hmm:

 

det er jo egentlig mye bagateller som diskuteres....lyden fra polytonene i seg selv er glimrende. dumt at egentlig bare negative ting blir tatt opp.

 

men jeg vil ærlig innrømme at det er mye små ulemper som jeg selv ikke

hadde regnet med. men hvis nå jeg får lastet ned ringetoner m/ vibrering er jeg temmelig fornøyd.

 

absolutt verdt å kjøpe spør du meg.... :yes:

Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmmmmm, jeg begynner å tvile mer og mer på om jeg skal kjøpe denne telefonen. Jeg er ingen rik person, så når jeg skal koste på meg en litt fin julegave til ca 4000kr på meg selv.. så hadde det ikke vært å forakte at den var BRA på alle måter.

 

Kjøper ikke en mobil for at den er fin å se på er det jeg mener.

 

Men men.. hmm, nå har jeg en kompis som jobber i telebutikken som skulle ta med telefonen hjem til meg så jeg får bruke den litt før jeg bestemmer meg for kjøp :)

Knall mobil viss du ikke trenger BT og email.... noen småting som kunne vært bedre, men man kan ikke få alt som man vil.. skulle tro de har begynnt veldig grundig og så sendt den ut til butikker i all hast slik at folk kan ønske seg den til jul... noen eks. smsskriften kan man skifte til liten.. men man må gjøre det hver gang man skal skrive en sms istede for at den husker det for hver gang.. noe som nokia mobilene med denne funskjonen gjør.. batteriet kunne vært bedre... kunne godt fulgt med 2 batterier slik det gjør på de fleste samsung mobilene... når du lader mobilen burde ikke skjermen utenpå lyst opp "lader" og batteriikonet.. kalenderen burde begynt uken på mandag ikke søndag... kunne vært BT... burde kunne flyttet alle bildene du tar til et album på et trykk, og det burde vært en selvfølge at den virbrerte og spilte melodier samtidig (ikke at man må laste ned ringemelodier med intr. vibrering) Og at "ø" bruker 11 tegn når man lagrer ny person i tlfboken.. (fatter ikke hvorfor det skjer, men men...)

Mobilen er skamfet!! skal ikke si at jeg angrer på at jeg kjøpte den... :yes:

Endret av Cowbliss
Lenke til kommentar

har nå bestemt å kjøpe telefonen, ble lettere forelsket når jeg fikk holde den i hånda mi :D meeeeeen :p så at det skulle komme en etterfølger snart med blitz til kameraet så man kunne ta bilder i mørket, vet noen lanseringsdatoen til denne telefonen? e710 var det vel den het. Jeg er en EKSTREMT utolmodig person så jeg kommer ikke til å klare å vente på e710 om den kommer om 1 mnd.

 

Den skulle visst ha samme pris som e700 leste jeg (vil tippe den blir litt dyrere selvom det sto no annet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...