Gå til innhold

Mot en fremmed horisont 9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Roar.

 

Dette bildet passer utrolig bra til tittelen, og minner om scener fra filmen "2001, - en romodyssé" fra 1968, der Stanley Kubrick var regissør. Filmen ble ingen suksess da den kom, men er siden blitt regnet som et mesterverk. Filmmusikken omfattet enkelte klassiske komposisjoner, som f. eks.

"Also sprach Zarathustra" (Richard Strauss) og

"An den schönen blauen Donau" (Johann Sttrauss d. y.).

Førstnevnte komposisjon gjorde for øvrig et uutslettelig inntrykk, husker jeg.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Kanskje et av de beste bildene dine den siste tiden, selv om kreativitet og kvalitet er noe som generelt preger dine bidrag. Delikate farger, og automatisk følger du strålingen som går ut fra senter av bildet eller det som ser ut som toppen av et fjell. Horisonten av noe ukjent som du antyder i din tittel.

 

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Hva er budskapet ditt med dette? At vi er på vei inn i et glødende hel .. (les, global oppvarming) Eller er dette et et grafisk utrykk eller beskrivelse om hvordan det måtte fortone seg å være i tunnelen da en trailer med brunost tok fyr?

 

Som en nysgjerrigper som jeg er - har et kamera vært involvert i fullbyrdelsen av dette? I så fall, hva slags motiv er benyttet som fotografisk grunnlag.

 

En lekker rubin er det i hvert fall blitt.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Hva er budskapet ditt med dette? At vi er på vei inn i et glødende hel .. (les, global oppvarming) Eller er dette et et grafisk utrykk eller beskrivelse om hvordan det måtte fortone seg å være i tunnelen da en trailer med brunost tok fyr?

 

Som en nysgjerrigper som jeg er - har et kamera vært involvert i fullbyrdelsen av dette? I så fall, hva slags motiv er benyttet som fotografisk grunnlag.

 

En lekker rubin er det i hvert fall blitt.

Mvh.Oddvar

 

Intet spesielt budskap her.

Men når det er sagt så har vi vel alle en fremmed horisont foran os for som det så vakkert heter:

"Ingen kjenner dag før solen har gått ned."

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...