Gå til innhold

Restart automatisk og feilmeldinger


MwAh

Anbefalte innlegg

Har nå hatt problemer med pcn i en lang stund. Først kom den for 2 måneder siden ca , "bluescreen" og meldinger "starter nå dumping av minne" ..

Den gikk vekk da jeg tok ut 160gben min , og det tok en stund før jeg sendte disken på reperasjon. Imens gikk maskinen min ganske bra.. uptime på 4-21 dager med aktiv bruk. Her for et par dager siden fikk jeg en -ny- disk i retur.

 

Etter det har det vært problemer og problemer... Først fikk jeg den vanlige "bluescreen" greia ... jeg restartet biosen ved og ta ut batteri. Dermed fikset jeg BOOT greia (husker ikke helt hva den kalles) fordi den var gåen og. Så virker maskinen helt ålreit igjen , inntil jeg starta den opp et par timer senere. Nå fikk jeg virus først... ' chad ' viruset. Restartet maskinen og OJ , en ny "bluescreen". Dette var ikke særlig bra. Siden det ikke var boot sektoren. Og jeg prøvde alt for og få fixe det. Men til liten nytte. Prøvde installere XP på nytt , men den fikk "bluescreen" etter 70% .. så det gikk heller ikke. Formaterte tidligere i dag, og la inn XP på nytt. Dette gikk jo helt flott... oppdaterte drivere , bios og alt annet av hardware.

 

Nå etter 1 times bruk , restartet plutselig pcn av seg selv...

Vell ... Jeg krysset av Windows Update for og se om det var den som forårsaket det. Men nei ... Den fortsetter og boote. Det gjorde den 5 minutter før jeg begynte skrive dette og.

 

Skal i morgen kjøre en test på CPU og ram , for og sjekke om noe av det er problemet... Om den bare ikke booter av seg selv igjen da..

 

Har lest de andre innleggene her.. Men får lite ut av dem.

 

Håper noen forstår dette problemet og kan gi tips. (:

Endret av MwAh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hendelsestype: Feil

Hendelseskilde: W32Time

Hendelseskategori: Ingen

Hendelses-ID: 17

Dato: 01.12.2003

Klokkeslett: 20:30:38

Bruker: I/T

Datamaskin: MWAH

Beskrivelse:

Tidsleverandøren NtpClient: En feil oppstod under DNS-oppslag av en manuelt konfigurert node time.windows.com,0x1. NtpClient vil forsøke DNS-oppslaget på nytt om 15 minutter. Feilen var: Det ble forsøkt en kontaktoperasjon til en vert som ikke kan nås. (0x80072751)

 

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

 

Hendelsestype: Feil

Hendelseskilde: NetBT

Hendelseskategori: Ingen

Hendelses-ID: 4311

Dato: 01.12.2003

Klokkeslett: 20:26:48

Bruker: I/T

Datamaskin: MWAH

Beskrivelse:

Initialisering mislyktes fordi driverenheten ikke kunne opprettes.

 

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 00 00 00 00 01 00 58 00 ......X.

0008: 00 00 00 00 d7 10 00 c0 ....×..À

0010: 11 01 00 00 01 00 00 c0 .......À

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

anyone ?

Lenke til kommentar
nah , tviler på at det er det. Siden problemet er her enda etter at jeg formaterte.

Du sier ikke noe om hva slags disker du har, men det kan jo være at de ikke liker å stå sammen .. .? - F.eks så liker ikke nekelte WD disker og Maxtor å stå sammen ...

WDC 80gb

Samsung spinmaster 160gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...