Gå til innhold

Bose QC 30 - elendig bluetooth-rekkevidde?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg har et par av disse, som jeg kjøpte i det øyeblikket de kom ut. Bokstavelig talt, jeg hadde inne en bestilling før datoen i Norge var klar. Men jeg har et problem med dem: Det virker som om de har direkte elendig rekkevidde på BT. Latterlig til tider. Hvis jeg har mobilen i den venstre bukselomma og bøyer meg ned mot høyre (BT sitter i høyre side av "klaven"), sånn at kroppen min er mellom mobilen og øreproppene, begynner de å hakke! Hvis jeg holder på i et rom eller i båten (17" skjærgårdsjeep er det faktisk best å legge mobilen på et fast sted, så høyt som mulig, istedenfor å ha den i en lomme. Skal det/kan det virkelig være så elendig i et sett propper til over 3000 kroner? Jeg har noen billige Jaybirds, og de har betydelig bedre rekkevidde og mer stabilt signal... :grumpy:

 

Tillegg: Bare så det skal være sagt, så har jeg nå en Sony Xperia X Performance, og jeg hadde inntil for en måned siden en Samsung S5, og det er ingen merkbar forskjell mellom mobilene.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par av disse, som jeg kjøpte i det øyeblikket de kom ut. Bokstavelig talt, jeg hadde inne en bestilling før datoen i Norge var klar. Men jeg har et problem med dem: Det virker som om de har direkte elendig rekkevidde på BT. Latterlig til tider. Hvis jeg har mobilen i den venstre bukselomma og bøyer meg ned mot høyre (BT sitter i høyre side av "klaven"), sånn at kroppen min er mellom mobilen og øreproppene, begynner de å hakke! Hvis jeg holder på i et rom eller i båten (17" skjærgårdsjeep er det faktisk best å legge mobilen på et fast sted, så høyt som mulig, istedenfor å ha den i en lomme. Skal det/kan det virkelig være så elendig i et sett propper til over 3000 kroner? Jeg har noen billige Jaybirds, og de har betydelig bedre rekkevidde og mer stabilt signal... :grumpy:

 

Tillegg: Bare så det skal være sagt, så har jeg nå en Sony Xperia X Performance, og jeg hadde inntil for en måned siden en Samsung S5, og det er ingen merkbar forskjell mellom mobilene.

Fikk disse i går, men har kun testet de hjemme. Fra det lille jeg har testet virker rekkevidden god, men jeg hører et svakt sus når støykanselleringen er på fult. Gjør fu også det?
Lenke til kommentar

Ja, det gjør man på alle høretelefoner med aktiv støyreduksjon. Iallfall alle jeg har testet. Og det snåle for meg er at jeg kan få mange meters rekkevidde hvis mobilen ligger på et bord, men hvis jeg har den på meg, forsvinner den bare jeg vrir kroppen i feil retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...