Gå til innhold

For høy for å bli proff jockey? hest


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente som nettopp har fylt 17 år.


 


Jeg har ridd i mer enn 10 år. De siste 5 årene har jeg ridd i en travstall hvor jeg er den eneste stalljenta, og jeg har fått veldig mye ansvar slik at jeg har lært mye og har hatt veldig bratt læringskurve. Fikk ri så mye jeg ville på en pensjonert varmblodstraver på 8 år, hvis jeg møkket. Jeg har ridd veldig variert med galopp, rask trav, små hindre, uten sal i bratte motbakker og i fjell, trav og galopp uten sal, basic voltige, med stor vogn og trav-sulky... Og de siste årene (fra jeg var 14 ca.) så har jeg ridd unghestene deres som skal selges. Fra jeg var 11 år har jeg vært i den stallen minst 6 dager i uken gjennom hele året utenom beitetid, og ridd 1.5 time+ hver gang. 


 


Jeg har så lyst å bli veldig god, altså med konkurranse. Men jeg er 176 cm og 60 kg. Det er ikke problem å gå ned i vekt da. Jeg har veldig lyst å bli profesjonell jockey (galopp) og reise til utlandet. Men jeg vet ikke om jeg er for stor til å nå opp.


 


Jeg er i god fysisk form, og løper 3000m på 11.50 og er flink i kroppsvektøvelser osv. 


 


Hva er min. vekt for jockey i USA f.eks? Har jeg en sjanse til å komme opp på høyt nivå (altså at det går an å leve av det?) selv om det er en mannsdominert sport?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...