Gå til innhold

Dv-kamera 5000 - 7000


Anbefalte innlegg

Budsjett: 5000 - 7000 (og ja, pris er definitivt et vektig argument)

 

Har egentlig ingen erfaring med dv-kameraer, men dette er hva jeg (tror jeg) trenger:

- DV-inn (må-ha)

- Kompakt

 

Kjekt-å-ha-ting:

- Webcam funksjonalitet

- God nattmodus

- Gjerne lite støy på opptak, både audio og video

 

Til nå har jeg plukket ut følgende modeller med tilhørende pris:

- Sony TRV33 til 6990,-

- Panasonic GS50 til 6990,-

- Canon MV6iMC til 6500,-

 

Eller hva med den eldre modellen MV5i. Denne får jeg til 4990,- og har DV-inn. Men ukjent om denne

kan brukes som webcam. Har som sagt ingen erfaring med kameraer, slik innbiller meg at man oftere tar med seg et kamera som tar lite plass (Canon MV5/MV6) enn de andre som er litt større?

 

Frister med MV5i ettersom jeg får den til 1500,- mindre enn neste på listen. Jeg sammenlignet dette med Sony TRV33 i butikken, og syntes kvaliteten på bildet på monitoren var elendig i forhold til Sony TRV33. (Samme type monitor, men vet ikke om innstillingene var forskjellige)

 

Noen som kan fortelle litt om kameraene jeg har plukket ut og gi tips på hva jeg burde velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig med Afseth.... Panasonic kan gi flere muligheter i klassen. På den andre siden virker det som om brukerskaren som allerede har kjøpt trv33 er veldig stor, sånn at forum som dette gir bedre support på akkurat den modellen...... Og trv33 har EKTE widescreen!!!!!! Jeg tror jeg ombestemte meg her og nå... Kjøp trv33.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...