Gå til innhold

Nedregaard


Anbefalte innlegg

En viktig diskusjon, dette.

 

Etterbehandling av bilder gjør ofte bildene både mer fargerike og mer "unike".

 

Vi (inkluderer meg selv) har en hang til å tilstrebe bildene våre til å bli noe utenom det vanlige, fordi de da gjerne får større oppmerksomhet. Faren er at vi etter hvert kanskje vil forvente slike effekter og da vil

synes at "naturlige" bilder blir for tamme eller blasse.

 

En grei regel kan, etter min mening, være at man legger ut et noenlunde naturlig bilde som referanse til manipuleringer.

 

Noen liker å fotografere (helst uberørt) natur, mens andre liker rette streker og arkitektoniske bilder. Noen liker bilder med oversikt, mens andre liker detaljer. Noen liker stor ro i bildene sine, mens andre vil ha aksjon, fart og spenning. Noen elsker å leke med lysvirkninger og farger, mens andre sverger til gråtoner.

 

Men de fleste av oss tilhører vel litt forskjellige miksinger av disse.

 

Det er viktig at miljøet her virker inkluderende på alle,

noe jeg mener at det faktisk gjør, pr. i dag. Dessverre

er det umulig å få tid til å kommentere alle bildene her, men skal man kommentere er det faktisk like viktig å "kritisere" saklig, som å ytgyte sin begeistring.

 

Synes, som sagt at miljøet her er inkluderende, men hadde gjerne sett enda flere deltakere her.

Ha en god tirsdag

 

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

 

Flott komponert vinterbilde med et staselig hus .

Jeg liker også å leke meg med effekter og etterbehandling , men her synes jeg at det "in natura" utgaven v3 ble best .

PS alle tre heller ned i venstrekant .

 

Gratulerer med overstått fødselsdag !!!

 

Alec

Takk skal du ha Alec! :)

Jeg har bursdag på førstkommende lørdag, så du er litt tidlig ute.. :fun:

Hva bygger du det på at bildet heller mot venstre i V3?  Er det stolpene du ser på?  Jeg tok utgangspunkt i brua som er i enden av vegen.  Ofte litt kinkig dette her når man ikke har en horisont å forholde seg til :)

Ser det best på det høyre hushjørnet , mest fremtredende på v1 , jeg testet ut horisontopprettingsfunksjonen til fotoprogrammet .

Det har både horisontal og vertikal oppretting tilgengelig .

 

Alec

Lenke til kommentar

Jeg liker dette veldig godt, Helene. Et bilde er hva du gjør det til og hvordan du liker at det skal se ut. Det er ditt uttrykk. Nydelig effekt som får frem magien i bildet ditt!!

 

Hei Gro! Tusen takk for fine ord.:D Med de redigeringsmuligheter som finnes i dag, så er det utrolig mange muligheter. Så jeg synes det er litt artig å prøve ut litt forskjellig. Det er fascinerende hva man kan få ut av et bilde altså! :)

Men at folk har forskjellige meninger om det, det synes jeg er helt greit. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...