Gå til innhold

Parkering - veibredde


stureth

Anbefalte innlegg

Ingen skilt eller andre hindringer begrenser det å parkere. Men hvor mye skal være igjen av veibredden. Er det nok at det er plass til ett kjøretøy å møtes siden av den parkerte bilen, eller skal to biler kunne møtes ved siden av denne bilen. Står det noe om dette i trafikkreglene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Søkte etter en tråd om noe tilsvarende som dette istedenfor å starte min egen .... så, tar sjansen på å svare her selv om denne er halvgammel.

Parkerer selv langs offentlig vei (fylkesvei med 50-sone) utenfor vårt eget hus. Her er det slik at når vi står her så er det akkurat plass for to vanlige biler å passere i bredden, men kommer det noe større som feks lastebil eller vogntog så må noen stoppe opp. Ser jo at det er enkelte som synes dette er litt irriterende, men i utgangspunktet er det noe de bare må godta, da parkeringen er helt innafor og lovlig. 

 

Det jeg er usikker på derimot, er når kan man egentlig påstå at man står til hinder for brøyting? Nå er vi ikke plaget med mye snø her jeg bor, men det kommer nå litt nå og da. Brøytebilene kjører bare rundt bilen, virker ikke som det plager dem noe særlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...