Gå til innhold

Beinhinnebetennelse


Frokro

Anbefalte innlegg

Hei!

I høst var jeg på sesjon del 2, og fikk vite at jeg skulle inn i Forsvaret. Noe jeg har tenkt mye på i ettertid er at jeg sliter en del med beinhinnebetennelse, og blitt veldig usikker på om det er så lurt å satse på Forsvaret..

Hva tror dere? Er jo en del løping i Forsvaret, og synes det er litt kjipt om jeg har nødt til å kaste bort et år hvis jeg ikke går igjennom opptaket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så er det ikke opptak på rekruttskolen, så etter sesjon del 2 så har du allerede passert opptaket.

 

Dersom beinhinnebetennelsen din er av kronisk eller stadig tilbakevendende karakter har du sikkert dette godt dokumentert fra legen din.  Alternativt kan du jo be fastlegen lage en dokumentasjon basert på de gangene han har diagnostisert deg med beinhinnebetennelse, slik at du kan søke om fritak med dette som begrunnelse og legeerklæringen(e) som dokumenatasjon.

 

Som siste alternativ kan du jo søke om skoleplass på høyere utdanning, og bruke opptak på dette for å søke om utsettelse.

Lenke til kommentar

Spørs jo litt hva du er kalt inn til, men hvis innkallingen din er til Madla (Luft/sjø) finnes det veeeldig mange tjenestemuligheter etter rekrutten som ikke er særlig belastende på leggene.

Styr i såfall unna vakthold- og sikring og BRP/brannvern. Og selvfølgelig hundefører/hunderøkter.

Lenke til kommentar

Spørs jo litt hva du er kalt inn til, men hvis innkallingen din er til Madla (Luft/sjø) finnes det veeeldig mange tjenestemuligheter etter rekrutten som ikke er særlig belastende på leggene.

 

Styr i såfall unna vakthold- og sikring og BRP/brannvern. Og selvfølgelig hundefører/hunderøkter.

Lenke til kommentar

Hei! Er innkalt i hæren(MP), og eneste stilling jeg er interessert i er hundefører..

 

Det finnes måter å "bli kvitt" beinhinnebetennelse på, prøv å gjør øvelser som gir høy blodsirkulasjon til beina som f.eks sykling og løping på tredemølle i motbakke med skikkelig gode sko og kjør litt styrkeøkter på beina (tåhev og knebøy gjerne, få de i gang skikkelig med litt trøkk). Løping i terreng skal også være mindre belastende for beina og jeg vil tro at en bedre løpeteknikk vil belaste mindre enn en dårlig en. Det er verdt forsøket i alle fall :)

 

Går det ikke, så har du i alle fall prøvd noe :)

 

EDIT: Og ta det gradvis, hvile er viktig, gi deg selv god tid 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Er innkalt i hæren(MP), og eneste stilling jeg er interessert i er hundefører..

 

Skal jeg være ærlig så må du nok si ha det til hundefører om du ikke greier å bli kvitt beinhinnebetenselsen. Hundeførerkurset hadde 6 ukers løpeplikt da jeg hadde det for 7 år siden. Med M77 støvlene er det et helvete om man allerede nå har beinhinnebetennelse.

 

MP rekrutten er heller ikke noe å le av det er også 6 uker med uttak og testing.

 

Og ikke minst nåløyet for hundefører er ekstremt lite, de tar som regel kremen av rekruttene spesielt i Mp.

 

Da jeg hadde hundefører kurset mistet vi en pga. beinhinnebetennelse og da hentet de ikke inn noen nye selv om en hund ble uten fører det neste året. Han endte i transporten på et eller annet ukjent sted.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...