kjaks Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 har dere opplevd å måtte sitte ved pc'en i flerfoldige timer, bare for å installere windows? har sikkert sottet over 15 timer og prøvd å fått installert win xp pro (fresh install) på min nye western digital raptor disk, men fikk det ikke til før nå.. Jeg trodde nemlig at det var western digital sine drivere jeg måtte ha når jeg hadde trykket F6 under installasjonen av xp, men jeg tok feil, det var nok asus promise scsi/s-ata driverne jeg måtte ha.. Så for dere som har støttet på det samme problemet, slik gjøres det: Fresh install (win xp/home pro/non pro, 9x 2k..) 1. jeg regner med at maskinen din vil boote opp fra cd'en, om ikke, last ned win startup disketter her: http://www.bootdisks.com (dermed setter du inn cd'en eller disketten i maskinen og starter innstallasjonen) 2. trykk F6 for å installere tredjeparts scsi/s-ata kontroller driver.. det skjer ingenting, men senere i installasjonen får du beskjed om å sette inn driverdisketten.. (en diskett med promise fasttrax driverne som ligger på cd'rommen, iallefall på mitt asus p4pe hovedkort) 3. fortsett.. om s-ata disken dukker opp på listen over mulige disker å installere windows på, er du stort sett i mål Lagde denne "guiden" for at dere andre ikke skal gå gjennom samme skjebne som jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå