Gå til innhold

Klarer denne PC de nyeste spill i 4k?


Anbefalte innlegg

Klarer denne PC de nyeste spill i 4k?

Tenkte på følgende kommponenter.

 

Hovedkort:

ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151

 

Prosessor:

Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor

 

CPU kjøl

Noctua NH-D15 CPU Kjøler

 

Harddisk

Samsung 850 EVO 500GB SSD

WD Desktop Black 2TB 3.5"

 

Skjermkort

ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming

 

RAM

HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB

 

Strømforsyning.

Corsair CX750M, 750W PSU

 

Kabinett:

Fractal Design Define R5 Sort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du spille med lavere settings i spilla dine. Ønsker du 4K oppløsning med Ultra settings, så trenger du 2 stk GTX 1080 kort i SLI for god flyt (over 60 fps). Her kan du se noen Youtube videoer som viser hva det krever.

 

Anbefaler en 27" 1440p 144/165 Hz skjerm siden 4K krever så mye.

Takk for tilbakemelding, men resten av HW ser greit ut? 

Lenke til kommentar

Kjøp Noctua D15isteden siden den er mer kompatibel med høyere RAM brikker. Så anbefaler jeg raskere RAM brikker. 3000 Mhz ++. Proshop.no har bedre utvalg av dette enn Komplett. Så burde du ha noen flere kabinett vifter. I det Define R5 kabinettet anbefaler jeg 2 stk i front som drar luft inn, og en som drar ut bak. Disse er bra. I BIOS på hovedkortet kan du sette vifte profiler så du senker støy nivå slik du ønsker :)

Lenke til kommentar

Kjøp Noctua D15isteden siden den er mer kompatibel med høyere RAM brikker. Så anbefaler jeg raskere RAM brikker. 3000 Mhz ++. Proshop.no har bedre utvalg av dette enn Komplett. Så burde du ha noen flere kabinett vifter. I det Define R5 kabinettet anbefaler jeg 2 stk i front som drar luft inn, og en som drar ut bak. Disse er bra. I BIOS på hovedkortet kan du sette vifte profiler så du senker støy nivå slik du ønsker :)

 

Er det nødvendig med D15S? HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB er ikke høye minnebrikker. Trenger man virkelig D15S, da?

 

​Jeg spør først og fremst fordi jeg lurer på det samme.

Lenke til kommentar

 

Kjøp Noctua D15isteden siden den er mer kompatibel med høyere RAM brikker. Så anbefaler jeg raskere RAM brikker. 3000 Mhz ++. Proshop.no har bedre utvalg av dette enn Komplett. Så burde du ha noen flere kabinett vifter. I det Define R5 kabinettet anbefaler jeg 2 stk i front som drar luft inn, og en som drar ut bak. Disse er bra. I BIOS på hovedkortet kan du sette vifte profiler så du senker støy nivå slik du ønsker :)

 

Er det nødvendig med D15S? HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB er ikke høye minnebrikker. Trenger man virkelig D15S, da?

 

​Jeg spør først og fremst fordi jeg lurer på det samme.

 

 

Nei, med de skal vanlig D15 passe.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom D15 og D15S, er at D15S er asymmetrisk og flyttet oppover i forhold til D15. Det gjør at D15S har større klaring til øverste pci-e slot. Det er mest aktuelt på m-atx og itx hovedkort, på de fleste atx hovedkort, er øverste slot en 1x beregnet på lydkort, nettverkskort o.l.

 

D15 kommer med en ekstra vifte i pakka, men forskjellen er minimal mellom 1 og 2 vifter under vanlig bruk.

 

http://www.overclockers.com/noctua-nh-d15s-heatsink-review/

https://www.techpowerup.com/reviews/Noctua/NH-D15S/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...