Gå til innhold

Hvilken Røde mic til speilrefleks?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer disse to til bruk med mitt 5D4:

http://www.prisjakt.no/product.php?j=2431469%2C3239700%2C%2C

 

Men hvilken bør jeg gå for?

 

Prisforskjellen er i seg selv ikke så viktig, men jeg ser noen fordeler og ulemper med dem begge:

 

  • Den billigste har ikke behov for batteri, og er noe mindre og lettere. det er også en nyere modell.
  • Den dyreste ser ut til å ha større dynamikkområde, og kan i tillegg justeres mht hvilke frekvenser den fanger opp, slik at man i teorien kan filtrere bort viftestøy, etc.

Fordeler/ulemper ved dynamisk type eller kondensatortype har jeg ikke peiling på, så kom gjerne med info mht det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at du ikke har fått svar, og jeg følger litt med. Jeg er ingen ekspert her, men har selv en Røde StereoMic Pro. 

 

Det jeg tror er at Pro versjonene har et større lydspekter, samt at de kan justeres mer for å hindre før høy lyd, forvregning?

Jeg ser også fordelen med batteri i microfonen, siden video generelt trekker nok strøm fra kamera.

 

Men igjen, jeg er ingen ekspert og ser helt klart den store prisforskjellen. Jeg ser også akkurat en artikkel på dprewiev om en proff som bruker 80D som et forsøk, vel og merke en sponset artikkel fra Canon. Der synes jeg å se at han har den rimelige Gomodellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...