slettern Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 er ikke så flink med mekking av pc, men jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny harddisk. mine 80 gb begynner å røjne på så det er behov for en ny. spørsmålet er om jeg skal kjøpe s-ata eller ide? vet at 80 gigen er ide så kanskje jeg skal kjøpe ide. men har egentlig pcen min støtte for s-ata? pcen er en tundra pc fra psdata, kjøpt i 2002. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 sats på en 120gb eller 160gb IDE harddisk (ikke sata).. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 makinen din har etter all sannsynlighet ikke støtte for s-ata.. men du kan jo enkelt sjekke ved å ring til psdata eller ta en kikk inni pc'en selv.. hvis maskinen din støtter s-ata vil jeg anbefale kjøp av dette..det koster bare et par hundre lapper mer.. Lenke til kommentar
Star Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 sats på en 120gb eller 160gb IDE harddisk (ikke sata).. enig.... tviler litt på at det finnes SATA... Personlig har jeg en wdc 80 og skal kjøpe ny. Går nok for en identisk disk; 80 + 80 og setter dem i Raid. Kanskje noe og tenke på? Ellers, gå for 120 eller 160, så har du i lange baner =) Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 PCen din støtter ikke S-ATA, du kan jo kjøpe ett PCI-kort som legger til støtte men det er ikke vits. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en Hitachi 72k250 120Gb disk. Slår WDCs 10 000rpm super disk i enkelte tester på storagereview.com. Har to stykk selv (dog S-ATA) og disse er MEGET bra på ytelse, spesielt i RAID oppsett.) Lenke til kommentar
slettern Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 takk for forslaga. je går for ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå