Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter/menn og prating om vanskelige ting


Anbefalte innlegg

 

Proud -and stupid....

 

Dette er ting jeg indelig ikke håper du anbefaler til gutter i med personlige problemer, det vil neppe hjelpe på selvmordsstatistikken.

Du unngår å nyansere hva du faktisk kritiserer, men velger heller å sitere hele innlegget mitt. I kombinasjon med selve kritikkens skivebom tyder dette på at du egentlig ikke har lest innlegget, da jeg faktisk snakker opp et system der den enkelte kan selv velge å oppsøke hjelp. Hva mener du man skal anbefale noen med "personlige problemer" om ikke akkurat det?

 

Det blir neandertalsk, oppdater og beveg deg vekk ifra denne type likegyldig liberalistisk tankesett.

Hvordan kan du sette ordene "likegyldig" og "liberalistisk" ved siden av hverandre uten å le av deg selv?

Likegyldighet er en key komponent i liberalismen, at du ikke har sett den bevitnet om at du ikke har vært i alt for mange politiske diskusjoner, evnt at du er en liberalist selv hvorav selvinnsikten blir lidende. Du skriver jo tross alt at vi ikke skal jobbe for at alle har det bra da det uansett bare er en utopi, snakker om å kaste inn håndkleet før hanskene er på... Hva skal det være godt for mener du? Altså å la det skure å gå, ditt problem og folk får passe på seg selv melodien. Kynisme med andre ord.

 

Det blir for enkelt og er da ingen trøst eller hjelp for den syke. Tror jeg aldri har hørt noen anbefale en slik alene løsning for noen som sliter, det høres ut som at kan gå veldig galt for mange når de vanskelige tanker kverner på.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likegyldighet er en key komponent i liberalismen, at du ikke har sett den bevitnet om at du ikke har vært i alt for mange politiske diskusjoner, evnt at du er en liberalist selv hvorav selvinnsikten blir lidende.

Det ser ut som du har pumpet deg full av fordommer her. Desto mer ironisk er det at du kritiserer motpartens selvinnsikt.

 

Du ser ut til å ha vært så opptatt av å svartmale min kommentar som neandertalsk, kynisk og likegyldig, samt spekulert rundt min politiske tilnærming og min grad av selvinnsikt, at du umiddelbart gikk deg vill i din egen selvhøytidelighet. Du kritiserer imidlertid ikke det jeg skriver. Du kritiserer din egen konstruksjon av en motpart som egentlig ikke eksisterer. Se her:

 

De som ønsker hjelp kan benytte seg av tilgjengelige muligheter.

[...]da jeg faktisk snakker opp et system der den enkelte kan selv velge å oppsøke hjelp. Hva mener du man skal anbefale noen med "personlige problemer" om ikke akkurat det?

Altså å la det skure å gå, ditt problem og folk får passe på seg selv melodien.[...]

 

Tror jeg aldri har hørt noen anbefale en slik alene løsning for noen som sliter, det høres ut som at kan gå veldig galt for mange når de vanskelige tanker kverner på.

Å selv velge å oppsøke hjelp betyr ikke å slite alene med problemer.

 

Det viser seg at din egen eksplosjon av fordommer, stigmatisering og moraliserende vås i beste fall springer ut av en misforståelse, men mer sannsynlig en motvillighet til å forstå motpartens perspektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...