Gå til innhold

[Løst] Windows-PC får ikkje kopla seg til Telenor-bredbånd


Anbefalte innlegg

Er det andre som opplever å ha problemer med å logge seg på internett med Telenor-bredbånd om dagen? Telenor melder at det oppstod etter ein windows-oppdatering og at det skal være når du prøver å kople deg til ditt eige trådlause nett.

 

Nokon som har funne ei workaround?

 

Har vanskar med å feilsøke, sidan eg hjelper dei heime over telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det andre som opplever å ha problemer med å logge seg på internett med Telenor-bredbånd om dagen? Telenor melder at det oppstod etter ein windows-oppdatering og at det skal være når du prøver å kople deg til ditt eige trådlause nett.

 

Nokon som har funne ei workaround?

 

Har vanskar med å feilsøke, sidan eg hjelper dei heime over telefon.

En workaround er å sette statisk ip på enheten. Eller så må du tilbakestille windows til en tidligere versjon. Disse to vet jeg fungerer.

 

Hjelper ikke å koble til med med kabel, problemet er der uansett, hvis du kjører ipconfig så vil du se maskinen står med windows ip 169.xxx.xxx.xxx

 

Vet mange altibox kunder har slitt med det samme i dag

Endret av Thsan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva slags OS og laptop?
Hadde samme problem med Surface 3 Pro etter en Win10 update.

Måtte slå på/av "flight-modus".. så virket det igjen.
Merkelig feil... WiFi virker/connect'et tilsynelatende helt fint... men uten IP ... så funker ikke mye :)

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem på en w10 stasjonær maskin som kun står på kabla nett. prøver å kjøre "troubleshooter", men i gammal vane så klarer ikke den å reparere.. ser ingen log i event viewer, maskina står med en dummy ip (169.x.x.x).
har fått maskina på nett igjen ved å manuelt kjøre en ipconfig /renew i CMD (admin tilgang) .
Prøvde en ipconfig /release, men det ville den ikke være med på.
jeg fant jeg fant :-)
av en eller annen grunn så holder maskina på IPv4, men mister ipv6...
jeg kjørte Microsoft sin "hjelper", men den fant så klart ingenting, MEN..
jeg lot den stå oppe mens jeg kjørte opp logfila som lagde og fikk se at IPV6 kom opp med kode: 128, men IKKE 129..

kode: 128 Used to check and troubleshoot connectivity using the IPv6 ping command.

kode 129: This message is generated in response to an echo request message.

ref cisco sine sider

Endret av Pitbullberg
Lenke til kommentar

joda, men det skal ikke være nødvendig :-)

Sorry, så at det var en litt krass tone fra meg der =( Du har selvfølgelig rett bør ikke være nødvendig.  Vet noen har fikset det med å bare ta en omstart av maskinen. Da ikke skru av og på men med valget Restart/Omstart.

 

Beste løsning er å gå inn på Innstillinger, Nettverk og Internett, Status så ta valget Tilbakestill Nettverk. Etter denne operasjonen er gjort vil alt fungere

Endret av Thsan
Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg går utifra at du har windows 10.

 

Vi har hatt minst 10-15 kunder de siste 2 ukene hos oss som har slitt med at de ikke får noen IP-adresse, og at bare statisk IP fungerer.

 

Dette er sannsyneligvis grunnet oppdatering: KB3201845 som skapte problemer.

Løsningen for oss har vært å restarte DHCP Klient-tjenesten under services.msc(Lokale tjenester), deretter sette tilbake til DHCP på nettverkskortet. (Også forekommet at en restart har vært nødvendig.)

EDIT: Så du hadde fått ordna det, likevel greit å poste det så andre kan se, hehe.

EDIT2: Usikker på hvilken oppdatering det gjelder direkte.

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...