Gå til innhold

Duron overklokkings problemer. TechJunkies LES!


culty

Anbefalte innlegg

Kompisen min har en Duron 600. I nå ett år har den kjørt på 700 (100*7), men tidene flyr og det var på tide å overklokke litt til.

 

Jeg som har litt mer techkunskaper en han startet prosjektet. Først sjekket jeg CPU's temp ved div loads, og den kjørte på 37 grader maks. Dette er jo ganske bra til å være en shitty globalwin kjøler. Jeg prøvde så 100*8. PC-en kjørte fint (20 min 3dmarks), og tempen var fortsatt under 40. så prøvde jeg 100*8.5, også der gikk det. Så prøvde jeg 100*9. Det var da det skjedde. Skjermen slo seg av under reboot. Jeg klokket ned igjen, men nå slår skjermen seg konstant av ved reboot hvis det er mer en 100*6,5. Dette er veldig irriterende. Når jeg vet at den kjører stabilt på minst 100*7.

 

Hjelp meg litt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om hva slags hovedkort kameraten din har...

 

Har selv en duron600 og den går på høyeste stabile hastighet på 901mhz med 1.85volt

 

Med den vifta du viser til kan jeg ikke tro du får den høyere enn 800mhz, men du må jo huske å øke cpu-volt

 

prøv å sette den til f.eks 1.80... da vil du sansynligvis få den opp i 850 stabilt... med multiplier på 8,5 kan du begynne å få fsb'n så høyt som mulig.... eventuellt stille volten enda høyere

 

Men jeg vil anbefalle kameraten din å oppgradere cpu, da en duron 600 er en "drittprosessor" :sad: i forhold til nyere prosessorer til en pris av 500-800kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...