Gå til innhold

32" 16:9 4k eller 34" 21:9. synspunkter?


TempO

Anbefalte innlegg

God kveld.

 

Under gårsdagens store tilbudsdag, hadde jeg ett håp om å endelig oppgradere skjerm fra min gode gamle traver benq 24" til noe større og bedre.

 

Har lest mye, og sett mye nå spesielt de siste par dager, men blir ikke enig med meg selv hverken med tanke på størrelse eller type. Eneste jeg har tenkt er at jeg har lyst på større enn 27".

Er det noen som har vært i samme situasjon som kan hjelpe kanskje, eller andre som har noen tanker, vennligst del de :)

 

 

Dro innom Expert for å sjekke litt. Ikke så godt utvalg av skjermer, men fikk nå sett litt hva en ultrawide var fornoe ihvertfall. De hadde Acer predator X34A utstilt. En fantastisk skjerm, samtidig som det var  veldig andeledes for en som ikke er vant med det.

Førsteinntrykket var at den virker veldig smal, samtidig som den er syyykt brei, og at det var fett med curved :-)

 

Dro hjem for å lese litt mer, og kikke litt mer. Plutselig har komplett bare 2stk igjen av Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q.. FULLSTENDIG KRISE!!  

 

Kasta inn en bestilling i full fart - noe usikker, men fremdeles fornøyd.

 

I dag, så sitter jeg å tenker, å kikker igjen.. har jeg kjøpt riktig skjerm?

 

 

Spørsmålet er: ultrawide kontra feks 32" 16:9 4k? skjermene er jo i samme prisklasse. mulig det bare er smak og behag når man tenker på bruken min. Synspunkter?

 

Bruken er veldig allsidig:

- brukes i jobb,

- noe videoredigering (på amatørnivå)

- litt spilling, men mulig det blir noe mer med denne skjermen? ( men er ikke no utprega gamer lenger)

- Ser en del videoer, men ikke lange filmer da jeg har eget rom til dette.

- Utover dette bruket, så bruker jeg en del tid foran skjermen til alle andre ting :)

 

 

Om det er noen som kommer med noe innspill så regner jeg med spørsmål om skjermkort kommer. Dette er noe jeg skal kjøpe nå også, så det er ikke på plass enda..

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig for meg å si hva som er best for deg, men jeg kan gi deg et alternativ du kan tenke over. Det er en 32" 4K skjerm som har G-Sync. Bare 60 Hz, men siden du ikke spiller så mye mer så er det ingen krise. Det at den har G-Sync hjelper en del da.

 

Acer Predator XB321HK

 Jeg kikka litt på den der, å det kunne så absolutt vært ett alternativ om man velger å få for "standard"formatet isteden for ultrawide :) .

 

Selvfølgelig er det umulig for andre å si hva som funker best for meg. Tenkte litt på om det er fler som har vært samme problemstilling, eller har noe tanker om valg. Har ikke funnet noen poster på akkurat det der, så hadde håpet å få litt inputs bare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...