Gå til innhold

Blasse farger i Rog Swift PG248Q?


Profanity

Anbefalte innlegg

Hadde ett håp om å kjøpe meg PG279Q i går til rundt 5-6000kr, men dukka aldri opp noe tilsvarende tilbud. Begynte desperat og lete etter noe annet tilbud for å bytte ut den gamle skjermen og fant PG248Q til 3500kr og syns det var ett bra nok tilbud til at jeg kunne kjøpe noe som ikke stemte med forventningene. Ny skjerm måtte jeg ha uansett:P

 

Men nå har jeg endelig satt meg ned og sett ordentlig på den. Satte den gamle skjermen opp også med duplicated view, og syns egentlig at den nye, dyre, gaming spesifikke spillskjermen har veldig blasse farger. Ble bedre etter kalibrering (brukt instillinger fra en review) men fortsatt ikke  i forhold til den 13 år gamle Syncmaster 2253BW'en jeg hadde fra før.

 

Når de står side om side så er den gamle skjermen mer gulaktig, men husker at den var rimlig kritthvit når den var ny. Men ellers er fargene mye sterkere på den gamle skjermen. Ser ut som jeg har betalt 3500kr for å bytte sterkere farger og mørkere mørke mot høyere hz, Smoothere bilde er en deilig opplevelse, men hadde forventa mer farger og mørkere svartnivå på en helt ny skjerm, selv om begge "bare" er TN panel. Er det sånn at den må kjøres inn og blir bedre etterhvert? Eller må jeg bare vende meg til det? Eller skru no mer på instillinger? Jeg ser jo litt mer detaljer i mørke scener, men de mørke scenene er lysere enn tidligere.

 

Skulle virkelig ønske jeg fikk tak i en IPS skjerm istedenfor. Får frysninger av den mørkeblå aktige svartfargegjengivelsen:P

 

I bildene jeg legger ved så er Rog Swiften til venstre og Syncmastern til høyre.

post-122333-0-89259300-1480180162_thumb.jpgpost-122333-0-09286300-1480180168_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...