Gå til innhold

Du tuller ikke med Google når du har lagt «hele livet ditt» i en Google-konto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QVZmonLc

Sjeldent har,

"hva var det vi sa?"

vært mer passende.

 

-Gammel Nok, (til å ha vært skeptisk til det digitale "livet" siden førstemann foreslo det), og alikevel midt i bransjen og uten å delta i noe av det. Er så fult mulig atte, er så deilig ot stressfritt. :-)

Lenke til kommentar

Sjeldent har,

"hva var det vi sa?"

vært mer passende.

 

-Gammel Nok, (til å ha vært skeptisk til det digitale "livet" siden førstemann foreslo det), og alikevel midt i bransjen og uten å delta i noe av det. Er så fult mulig atte, er så deilig ot stressfritt. :-)

 

Jeg stresser mindre av å ha ting digitalt og i skyen. Da er det noen andre som sørger for backup av ting jeg ikke vil miste. Jeg har nemlig aldri vært flink til å ordne med backup selv.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg stresser mindre av å ha ting digitalt og i skyen. Da er det noen andre som sørger for backup av ting jeg ikke vil miste. Jeg har nemlig aldri vært flink til å ordne med backup selv.. :)

 

Sikkert flott det, helt til kontoen din blir stengt. Så får du ikke lenger tilgang til mailene, skytjenestene eller mobilen. Trenger en backup av backupen da :)

Lenke til kommentar

Sikkert flott det, helt til kontoen din blir stengt. Så får du ikke lenger tilgang til mailene, skytjenestene eller mobilen. Trenger en backup av backupen da :)

 

Jeg har jo lokal kopi av alt også, med unntak av akkurat epost. For å være på den sikre siden kunne jeg f.eks. ha kjørt både Dropbox og Google Drive med sync i mellom, men jeg tror egentlig ikke at det er noen fare for at jeg blir låst ute av noen kontoer. Jeg har ikke for vane å drive med slike stunts slik som denne artikkelen beskriver med Google Store. ;)

 

Mobil og nettbrett (jeg har både Android og IOS) kommer man seg inn på uavhengig av Google eller Apple-konto. Det vet jeg fordi jeg har byttet passord på kontoene og sett hva som skjer på alle enhetene som er knyttet opp. Det man ikke får tilgang til hvis man blir låst ute er apper med knytning til data som ligger i skyen, slik som f.eks. Gmail.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sikkert fint i teorien, men i praksis blir nok dette svært tungvindt.

Her er igjen et eksempel på at "lettvindt" eller "enklest" er det viktigste. Gode rutiner går alltid i dass så lenge det finnes enklere rutiner (uavhengig av kvaliteten på disse). De aller fleste av oss ønsker å være hjernedøde, så de store (Google &Co) skal antagelig gjøre veldig mye rart før det får noen som helst effekt på handlingsmønsteret til flertallet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...