Gå til innhold

Hvilke macbook pro skal jeg kjøpe?


Direct

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at den dyreste er den nyeste modellen som ble lansert for noen uker siden. Dog modellen uten Touch Bar og Touch-ID.

 

Den billigste er forrige generasjon.

 

I korte trekk:

 

Den nye har mindre fotavbrykk og er 200 gram lettere. I forhold til forrige generasjon mangler den Magsafe, SD-kortleser og USB-A porter. Den har kun 2 stk USB-C.

 

Den nye har litt bedre skjerm, større touchpad og en forbedret utgave av tastaturet som ble introdusert med Macbook 12" i 2015. 

 

Ytelsesmessig vil du neppe merke noe særlig forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen er at den dyreste er den nyeste modellen som ble lansert for noen uker siden. Dog modellen uten Touch Bar og Touch-ID.

 

Den billigste er forrige generasjon.

 

I korte trekk:

 

Den nye har mindre fotavbrykk og er 200 gram lettere. I forhold til forrige generasjon mangler den Magsafe, SD-kortleser og USB-A porter. Den har kun 2 stk USB-C.

 

Den nye har litt bedre skjerm, større touchpad og en forbedret utgave av tastaturet som ble introdusert med Macbook 12" i 2015. 

 

Ytelsesmessig vil du neppe merke noe særlig forskjell.

Takk for oppsummering :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Som det allerede har blitt nevnt: den nye er litt hendigere. Ytelsene er bortimot de samme, men litt raskere SSD-ytelse på den nye (i praksis vil du knapt merke forskjell).

 

Den store forskjellen er dog på portene. Den nye har BARE USB-C. Dvs du behøver adaptere for temmelig sikkert ALT det utstyret du har som du skal koble til. Koble til TV? Adapter. Koble til eksterndisk? Adapter. Koble til kamera? Adapter. Gidder du det? Selv har jeg endt opp med den "gamle" (MF840) etter først å vurdere om jeg gidder å fly rundt med adaptere. Det er langt mer behagelig å fly rundt med en bittelitt større laptop som veier 200 gram mer, enn å fly rundt med adaptere i øst og vest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...