Idioteque Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 Her sitter jeg og lurer på om det er vits for meg å kjøpe ny skjerm når jeg skal kjøpe ny pc. Det er jo mye penger å spare Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvilken skjerm jeg har, en 6-7-8 år gammel 17". Frampå står det Ultra VGA 1280 (Extra low emissions) Har noen peiling på om denne skjermen er bra nok å ha i 3-4 måneder med en god pc?
OgnOmm Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 Hvis den ikke var veldig bra når du kjøpte den, er det ikke sikkert den klarar nok oppløsning til spilling. Dessuten klarer den sikkert ikke nok Hz til at den blir behagelig å bruke i lengden. Skal du ha ny crt bør den takle 85Hz i den oppøsninga du vil bruke. Skal du ha lcd må du spørre noen lcd guruer hva du bør se etter i en god lcd skjerm.
lancaster Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 Jeg vil anbefale huyndai q910. Den klarer 1600x1200 i 85 hz. Også koster den bare rett over 2000 kroner. Det er mye skjerm for pengene. Helt ypperlig til spilling, og veldig godt bilde i tilegg.
Calm Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 Jeg vil anbefale huyndai q910. Den klarer 1600x1200 i 85 hz. Også koster den bare rett over 2000 kroner. Det er mye skjerm for pengene. Helt ypperlig til spilling, og veldig godt bilde i tilegg. Yep! Har denne skjermen slev , og er kjempefornøyd med den! Klarer som du skriver 85Hz i 1600*1200, og den ser veldig bra ut!
CrZy_T Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 Dere har helt klart ikke sett forskjellen på gode og dårlige 19"'ere. Greit nok at den 19"'ern er bedre enn den 17"'ern han har, men det finnes så sinnsykt mye bedre. Mitt tips er å vente litt og kjøpe en stor og fin lcd skjerm så fort de får ned responstida litt på de.
OgnOmm Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 Til dels enig.. Men kjøper han ny pc han skal bruke en del, er det ikke moro å spille på en mørk gammel crt som ikke klarer bra nok oppløsning og slik... Skal han bruke den mye er det heller ikke bra og sitte med skjerm som ikke klarer MINUMIM 75 Hz (selv om 85 helt klart er å foretrekke) Skal du (kjøper) ha ny skjerm kan du enten kjøpe en vill crt (sjekk siggen min) eller kjøpe en middelmådig crt, og vente en stund og spare til bra lcd.
T.F.T Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 (endret) Min skjerm klarer 100Hz. En Dell M992. Med flatt panel. Kjempe deilig bilde.Mye for pengene. Endret 29. november 2003 av T.F.T
lancaster Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 til crzy-t og resten av dere. Man kan vente i en evighet på noe som er bedre enn det som finnes nå, slik vil det alltid være uansett hvordan man vrir og vender på det.
hmm Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Har bestilt den her jeg http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...12&l=2&lantall= den er på vei i posten nå, helt standard skjerm.. tror jeg kommer til å bli fornøyd etter det jeg har hørt om den.
Jørgen Sørheim Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Er dere ute etter en ny CRT-skjerm, ta en titt på jmdata.as først. De har noen helt utrolig bra tilbud innimellom, blandt annet 21" skjermer av finfin kvalitet (Eizo m.fl.). Prisene begynner på 1500,-
HamiltonII Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Er dere ute etter en ny CRT-skjerm, ta en titt på jmdata.as først. De har noen helt utrolig bra tilbud innimellom, blandt annet 21" skjermer av finfin kvalitet (Eizo m.fl.). Prisene begynner på 1500,- Jeg har tenkt å sjekker dem,men så ser jeg at de leverer bare i østlandsområdet,så da har jeg slått det fra meg og aldri giddet å sjekke om de sender med posten,men det gjør de altså?
Ni kon Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 (endret) Siden skjermen er 90 % av maskina di er det greit at denne er av bra kvalitet. Jeg for min del syns man bør legge litt ekstra i en skjerm man vil ha glede av mange år fremover. Jeg registrerte at hwb har en kanll skjerm på ukens tilbud i dag: http://www.hwb.no/cust/UkensTilbud.aspx En riktig godbit spør du meg Endret 17. mars 2004 av oivind_dahle
HamiltonII Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Er MPX sitt tilbud noe? http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...&g1=&g1text=NEC
Ni kon Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 aldri prøvd den, men den mangler DVI. Det er derimot en NEC og knuser nok motstanderne i den prisklassen Men den er nok ikke like kvass som de litt dyrere modellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå