Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Historie og Filosofi 2 forberedelse


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte vi kunne ha en tråd for oss som skal ha HIFI2 17.11.16

 

Tema: Forbruk og bærekraftig utvikling Sett deg inn i utviklingen av det moderne samfunnet som et forbrukersamfunn. Sett deg også inn i relevant tenkning omkring forbruk, produksjon og bærekraftig utvikling. Du skal forberede deg på å belyse, kommentere og drøfte ulike problemstillinger som temaet reiser, slik at du på eksamensdagen får vist den historie- og filosofifaglige kompetansen du har tilegnet deg i arbeidet med faget.

 

Noen som har noen planer?

 

http://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/forberedelse/h16/16-nov/sam3002_historie_og_filosofi_2_forberedelse_h16.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker at historie delen er grei, men den filosofiske og eksistensielle delen er litt vanskeligere. Noen som har tenkt hva kapitler som de syns er viktigst, eller hvilke filosofer skal dere ligge vekt på? Jeg tenker at kapittel 4: "felleskap, produksjon og forbruk" er veldig sentralt, og da spesielt miljøproblematikk i et historisk perspektiv.  Så trekke inn filosofene og tankene som står i det kapittelet. 

Noen som har ellers noen gode ideer? Diskusjon er ofte en god måte å selv komme på hva man tenker å skrive om. 

Endret av Perniiille
Lenke til kommentar

Det er eit utrulig stort tema, kanskje det mest aktuelle temanet i vår tid!

 

Sjølv vil eg visa til skifte frå at mennesket var "underlagt" naturen, til den industrielle revolusjonen kor mennesket byrja temma desse kreftene.  

  

Eg vil t.d ta for meg arven frå opplysningsfilosofane, 

-Adam Smith, korleis likevekt(fulkomen konkurranse) i marknaden fører til økt produksjon, og korleis dette gjer intensiv til økt produksjon framfor miljøhensyn. Her skal det nemnast at Ronald Coase(økonom, mottok Nobel minnepris i økonomi), peikte på at marknaden vil løyse desse problema på eige hand. Kan minne om Smith' "usynlege hand".    

-Karl Marx (marxismen) , staten styrer kva som vert produsert samt regulerer sjølv eksport, staten kan iverksette tiltak retta mot miljøkrisa. 

 

Ville henta ein definisjon på bærekraftig utvikling, anbefaler vise FN-kommisjonen sin. Det er faktisk ein debatt kring begrepet, t.d skal utviklinga vere bærekraftig for kvar naturressurs?

 

Ein kan nemna Arthur Cecil Pigou sin "pigou-skatt" som betyr at staten t.d pålegger bedrifter med negative eksterne effekter avgifter eller bøter på forurensning. 

 

Som nemnt tidligare her,(Cimmeria) vil eg óg ta for meg Gaiateorien, kunne vore interessant å sjå Lovelock sin holistiske tenkning saman med Arne Næss sin filosofi "Økosofi". 

 

Kan vere ein idé å vise til til spill-teori, t.d fangens dilemma. Då med tanke på iverksetting av vedtak på ein internasjonal basis. T.d det er Ikkje interessant for USA å redusera utslipp viss ikkje Russland og Kina gjer det. Her får ein eit geopolitisk bilete av situasjonen presentert. Ein kjem fort inn på vekst i u-land som kan meine at dei har krav på ein økonomisk vekst som vesten har hatt. Kartlegging av insentiv trur eg er viktig for å forstå situasjonen, og at det er ikkje "berre å..".  

 

Me har jo óg fått nokre vedlegg det er greit å vise til. Henvisning til dei vil bero på oppgåva samt kva ein vel fokusera på. Utifrå det eg har lest, er det mange påstander ein kan drøfte. Trur ein skal nytta desse kjeldene nøkternt. 

 

Ein må til sjuande og sist svara på det oppgåva spør om. 

 

Lykke til folkens! 

 

Lenke til kommentar

Er som livjmlk sier, det viktigste er å svare på det oppgaven spør om. Temaet er så bredt som det kan bli, og uten å ha lest oppgaven så er det vanskelig å avgjøre om oppgaven er like dyp som en sølepytt, eller forlanger en større faglig dybde av elevene. 

 

Uansett, så skal det bli artig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...