Gå til innhold

Skjermkort med TV tuner


six

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe nytt skjermkort. Det bør være bra til spill men i tillegg er det et krav at det har TV tuner med tilhørende recording mulighet. Det ser da for meg ut som et ATI All in Wonder basert kort er det som er mest aktuellt.

 

Aktuelle kort hos Komplett kan da være:

Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR: 4.545,-

Sapphire Radeon 9800SE AIW 128MB DDR: 2.270,-

Sapphire Radeon 9600PRO AIW 128MB DDR: 2.179,-

 

Jeg har bare brukt Sapphire kort som eksempel. 9800 PRO kortet faller ut pga. prisen. Jeg tenkte at 9800 SE kortet var et bra valg siden det koster minimalt mere enn 9600 PRO kortet. Ulempen er at det ser ut til at de ikke får inn dette før til nyttår. Jeg ser imidlertid i andre tråder her at noen mener 9800 SE kort ikke lever opp til 9800 navnet hva gjelder ytelse. Så spørsmålet er da om 9600 PRO (som de har på lager) er et like greit valg ?

 

Kom gjerne med andre forslag både hva gjelder produsent og type kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ett vanskelig valg,kommer helt ann på hva du prioriterer 9800 er jo kraftigere,4500 er jo mye penger.Har funnet ett Gecube radeon 9800 pro all in wonder på www.multicom.no til 3995,-.Vet ikke åssen det er,kanskje andre vet noe om det?Det har samme vifte som shappire,powercolor.Vet att disse kortene blir varme,men du har jo ikke så mange valgene.

Lenke til kommentar

Se også mitt svar i den andre tråden du startet om dette.

 

Og husk at du - hvis du har masse plass i kabinettet ditt - alltids kan vurdere å kjøre rendyrket 3D kort nå (9600 Pro osv) og legge til et PCI-basert TV-tuner kort. Disse koster fra 500 og har som regel ikke vifte.


Men det råeste ville vært det nye Sapphire 9800 Pro All-in-Wonder Ultimate Edition. Du får fullpakke ytelse, fullpakke funksjoner, og har passiv kjøling (på størrelse med en folkevogn) og er derfor lydløst!!!

Koster sikkert skjorta også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...