Gå til innhold

Ny gaming pc - Relativt fritt budsjett


Anbefalte innlegg

Relativt fritt budsjett men gidder feks ikke kjøpe 2 x 1080gtx (klarer meg med "high" settings på 4k).

 

Hovedsaklig tenkt til Gaming, sitter med en 27" Asus PG278Q fra før som jeg tenkte bruke videre til online FPS (BF1 osv) men trenger hjelp til bla valg av 4k skjerm til spill som Fallout4, Skyrim, Witcher o.l.

 

Heller ikke valgt kabinett, forslag i tillegg til 4k skjerm?

 

plukket liste med følgende biter, ser det greit ut?   https://www.komplett.no/wishlists/2af9693c-83e8-45e7-bc62-820a4530248c
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Relativt fritt budsjett men gidder feks ikke kjøpe 2 x 1080gtx (klarer meg med "high" settings på 4k).

 

Hovedsaklig tenkt til Gaming, sitter med en 27" Asus PG278Q fra før som jeg tenkte bruke videre til online FPS (BF1 osv) men trenger hjelp til bla valg av 4k skjerm til spill som Fallout4, Skyrim, Witcher o.l.

 

Heller ikke valgt kabinett, forslag i tillegg til 4k skjerm?

 

plukket liste med følgende biter, ser det greit ut?   https://www.komplett.no/wishlists/2af9693c-83e8-45e7-bc62-820a4530248c

 

 

Jeg har noen forslag da :

 

- Valg av kabinett er veldig subjektivt, men jeg er fornøyd med mitt CM Storm Trooper (versonen uten vindu for bedre lufting)

 

- Skal du ha Corsair AIO for CPU, gå heller for H115i. Ellers holder en Noctua U14S eller D15S i massevis for en i7 6700K da.

 

- RAM brikkene du har satt opp er bra, men raskere brikker kan anbefales. Proshop.no har bedre utvalg enn Komplett her.

 

- Til en gaming PC så holder en Samsung 850 EVO SSD mer enn nok. 960 EVO er raskere, men heller bruk pengene på en 1TB stor 850 EVO. Eller begge deler om du har råd til det ;)

 

- Strømforsyninga du har satt opp er bra, men personlig ville jeg heller gått for Corsair AX860.

 

Så til 4K skjermen din. Den jeg vil anbefale deg da er Acer Predator XB321HK. Som du kanskje vet, så krever 4K gaming en del. GTX 1080 er ikke hva jeg vil kalle for et 4K gaming kort. Kanskje nVidia Volta som kommer om 1 år er bra nok. Klart du kan sette ned settings til High og medium da. Opp til deg :)

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Relativt fritt budsjett men gidder feks ikke kjøpe 2 x 1080gtx (klarer meg med "high" settings på 4k).

 

Hovedsaklig tenkt til Gaming, sitter med en 27" Asus PG278Q fra før som jeg tenkte bruke videre til online FPS (BF1 osv) men trenger hjelp til bla valg av 4k skjerm til spill som Fallout4, Skyrim, Witcher o.l.

 

Heller ikke valgt kabinett, forslag i tillegg til 4k skjerm?

 

plukket liste med følgende biter, ser det greit ut?   https://www.komplett.no/wishlists/2af9693c-83e8-45e7-bc62-820a4530248c

 

 

Jeg har noen forslag da :

 

- Valg av kabinett er veldig subjektivt, men jeg er fornøyd med mitt CM Storm Trooper (versonen uten vindu for bedre lufting)

 

- Skal du ha Corsair AIO for CPU, gå heller for H115i. Ellers holder en Noctua U14S eller D15S i massevis for en i7 6700K da.

 

- RAM brikkene du har satt opp er bra, men raskere brikker kan anbefales. Proshop.no har bedre utvalg enn Komplett her.

 

- Til en gaming PC så holder en Samsung 850 EVO SSD mer enn nok. 960 EVO er raskere, men heller bruk pengene på en 1TB stor 850 EVO. Eller begge deler om du har råd til det ;)

 

- Strømforsyninga du har satt opp er bra, men personlig ville jeg heller gått for Corsair AX860.

 

Så til 4K skjermen din. Den jeg vil anbefale deg da er Acer Predator XB321HK. Som du kanskje vet, så krever 4K gaming en del. GTX 1080 er ikke hva jeg vil kalle for et 4K gaming kort. Kanskje nVidia Volta som kommer om 1 år er bra nok. Klart du kan sette ned settings til High og medium da. Opp til deg :)

 

 

Gode svar og enig med deg med unntak kanskje RAM, er det så mye mer å hente der til et mainly gaming rig ?

Ang kabinett så har jeg også sett litt på Fractal Design Define R5. Men smak og behag selvfølgelig.

Endret av Athos70
Lenke til kommentar

Gode svar og enig med deg med unntak kanskje RAM, er det så mye mer å hente der til et mainly gaming rig ?

Ang kabinett så har jeg også sett litt på Fractal Design Define R5. Men smak og behag selvfølgelig.

 

i7 6700K har bare dobbel kanals minnekontroller, og tester har vist at den kan dra nytte av rask RAM. Noen spill som Battlefield 1 sies å få en liten boost. 3000 brikker er iallefall bedre enn 2133, og burde holde ja. Klart det viktigste er skjermkort, CPU og RAM i den rekkefølgen for spill.

 

Jeg har et Fractal Design Define R5 her også. Storm Trooperen er dog bedre med tanke på kjøle egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser bra ut det men når du først bruker så mye på skjermkort, hvorfor ikke 500kr til for vannkjølt? Gtx1080 sea hawk / X

 

Ville vurdert å gått opp ett hakk på hovedkortet, en kamerat av meg fikk mye problemer med det hovedkortet når han overklokket og sendte det tilbake og gikk for et maximus hero viii istedet og det gikk mye bedre. Kabinett er smakssak men er veldig glad i mitt Define S som er støysvakt og ganske "cleant" om du spør meg.

 

H115i er bra, har samme selv og kjører 6700k@4,7ghz med 1,35v, kunne kanskje presset det mer men har ikke satt av tid til det enda. Har samme minnebrikker og, er fornøyd. Har en Samsung 950 pro som er ganske raskt men det er opp til hver enkelt om det blir verdt pengene for de gb, jeg angrer hvertfall ikke. PS du trenger ikke noctua kjølepastaen, den som følger med h115i er bra nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke vet det, så kommer Intel med ny CPU i Januar - i7 7700K, og nye hovedkort kommer også. Ikke forventet noen ytelsesforbedringer med 7700K utenom at den kjører på høyere klokkehastighet. Nevner det bare hvis det ikke haster for deg å handle deler, så kunne du venta på den.

 

Vet det kommer men som du også nevner, lite ytelsesbedring med 7700k.  

Vet ikke om det er "verdt å vente til jan-feb.

Håpet ha listen klar og evt plukke noen tilbud på black friday. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...