Gå til innhold

[Løst] Vg3 dataelektronikerfaget eller bli lærling etter vg2


pliss

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på elektrofag vg1 og går nå på data og elektronikk vg2, men lurer på om det er nødvendig å ta vg3 dataelektronikerfaget for oppnå en høyre IT utdannelse. Tenker kanskje å ta informatikk på høyskole, er det noen måter jeg kan gjøre det? 

Endret av pliss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke VG3 dataelektronikerfaget for å studere, men du trenger enten påbygg eller forkurs. De fleste informatikk-studier krever generell studiekompetanse og R1. Jeg gikk for øvrig VG2 data og elektronikk selv, og tok senere en grad i informatikk ved NTNU etter å ha gått påbygg med R1 som valgfag.

Endret av Horrorbyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke VG3 dataelektronikerfaget for å studere, men du trenger enten påbygg eller forkurs. De fleste informatikk-studier krever generell studiekompetanse og R1. Jeg gikk for øvrig VG2 data og elektronikk selv, og tok senere en grad i informatikk ved NTNU etter å ha gått påbygg med R1 som valgfag.

Så generell studie kompentanse vg3 med R1 som valgfag vil gi det muligheten til ta å videre utdanning som informatikk-studier? Så det er ingen ulempe ved ikke ta vg3, men å bli lærling som dataelektroniker. Derfra vil jeg ta fagbrev så forkurs for ta opp de nødvendige fagene for ta videre utdanning. Sånn at jeg har noe å falle tilbake på hvis høyere utdanning ikke funker. Kan man gjøre dette?

Endret av pliss
Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke VG3 dataelektronikerfaget for å studere, men du trenger enten påbygg eller forkurs. De fleste informatikk-studier krever generell studiekompetanse og R1. Jeg gikk for øvrig VG2 data og elektronikk selv, og tok senere en grad i informatikk ved NTNU etter å ha gått påbygg med R1 som valgfag.

Så generell studie kompentanse vg3 med R1 som valgfag vil gi det muligheten til å videre utdanning som informatikk-studier?

 

Ja!

Lenke til kommentar

 

 

Du trenger ikke VG3 dataelektronikerfaget for å studere, men du trenger enten påbygg eller forkurs. De fleste informatikk-studier krever generell studiekompetanse og R1. Jeg gikk for øvrig VG2 data og elektronikk selv, og tok senere en grad i informatikk ved NTNU etter å ha gått påbygg med R1 som valgfag.

Så generell studie kompentanse vg3 med R1 som valgfag vil gi det muligheten til å videre utdanning som informatikk-studier?

 

Ja!

 

Kan jeg ta fagbrevet som lærling samtidig som å ta de nødvendige fagene for ta høyere utdanning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...