Gå til innhold

Får ikkw PWM-hub til å funke.


mrdalesen

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har bare tre vifter i kabinettet mitt: cpu vifta, en vifte foran i kabinettet og en vifte bak i kbinettet. På hovedkortet mitt asus z170m plus (matx), er det tre viftetilkoblinger CPU_FAN, CHA_FAN 1 og CHA_FAN 2. På pwm-huben er det tilboblet i en kabel som sier at den skal kobles til CPU_FAN, men der er jo cpu kjølern. Prøvde å koble den til CHA_FAN 1. Da funket ingen av viftene koblet til PWM-huben.

 

Alle viftene virker akkurat nå, prossessor og hovedkort makser på 50c ved flere timer gaming, men jeg vil fortsatt ha muligheten til å ha flere vifter. Noen som vet hvor PWM-huben skal?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei folkens, har bare tre vifter i kabinettet mitt: cpu vifta, en vifte foran i kabinettet og en vifte bak i kbinettet. På hovedkortet mitt asus z170m plus (matx), er det tre viftetilkoblinger CPU_FAN, CHA_FAN 1 og CHA_FAN 2. På pwm-huben er det tilboblet i en kabel som sier at den skal kobles til CPU_FAN, men der er jo cpu kjølern. Prøvde å koble den til CHA_FAN 1. Da funket ingen av viftene koblet til PWM-huben.

 

Alle viftene virker akkurat nå, prossessor og hovedkort makser på 50c ved flere timer gaming, men jeg vil fortsatt ha muligheten til å ha flere vifter. Noen som vet hvor PWM-huben skal?

hva slags software bruker du? Har bare erfaring med speedfan.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å oppnå her?
PWM huben har ingen funksjon annet en å gi deg flere fan headers å koble til om den ikke er koblet til en PWM-header. Du har jo nok headers til alle viftene dine fra før (4 headers og 3 vifter). 

Hva sier manualen til hovedkortet ditt om fan headerne, hvilke av dem støtter PWM? Hvilken PWM-hub er det du bruker og hva sier manualen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...