Gå til innhold

Gjenskape en asiatisk nuddelrett


Woods

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

favoritt take-away sjappa for asiatisk mat har stengt dørene. Derfor trenger jeg litt tips til hvordan jeg kan lage følgende rett;

 

 

Flat egg nudler med egg, biff og scampi med black bean chili saus.

 

Har noen spørsmål knyttet til de ulike ingrediensene. Hvordan type biff pleier slike steder å bruke? Kan jeg kjøpe en liten biff og steke denne i små biter? 

 

'Flat egg nudler' antar jeg er lett å finne på diverse asiatiske butikker (bor i Oslo). Svart bønnechillisaus kan dog bli noe verre. Erfaringer? 

 

Setter pris på innspill til hvordan du ville laget denne retten. Jeg skjønner spørsmålet virker litt banalt, men jeg har virkelig lyst å gjenskape de samme smakene. Har forøvrig sendt epost til eieren av sjappa, men han har ikke svart. 

 

Takk! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eggnudler og svart bønnesaus er lett å oppdrive. Chili er ikke vanskelig å tilsette, gjerne i form av en dært Sriracha. Regner med det er billigste sort kjøtt, så bruk f.eks. flatbiff. som du svir av i varm panne med en del olje, lar hvile litt og kutter tynt. En vanlig måte å servere egg i retten, er å knekke et rått egg over og røre inn.

 

Finsnittede grønnsaker som gulrot, vårløk og massevis av koriander passer bra til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eggnudler og svart bønnesaus er lett å oppdrive. Chili er ikke vanskelig å tilsette, gjerne i form av en dært Sriracha. Regner med det er billigste sort kjøtt, så bruk f.eks. flatbiff. som du svir av i varm panne med en del olje, lar hvile litt og kutter tynt. En vanlig måte å servere egg i retten, er å knekke et rått egg over og røre inn.

 

Finsnittede grønnsaker som gulrot, vårløk og massevis av koriander passer bra til.

 

Takk for forslaget. Kjøpte svart bønnesaus med chilli og nudler på en kinesisk butikk her om dagen. Bønnesausen hadde ikke helt den samme smaken, så får vel prøve litt andre - evt. lage selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...