Gå til innhold

[Løst] Valg av komponenter 1.gangs bygger


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som de fleste har fått med seg feirer komplett.no 20års dag. og gode salg av pc komponenter Har i den anledning tenkt å kjøpe og bygge min første pc. Har satt sammen en liste med deler, men har noen spm.

 

1. Passer alle delene sammen?

2. Mangler det noe? Kabler osv.

3. Er det bedre alternativer?

4. Har valgt RX 480 da jeg har freesync skjerm, hvor viktig er det?

5. Doku stream noen som vet hvordan dette funker?

 

 
991,20 991,20
 
89,00 89,00
 
871325.jpg
NZXT S340 Midi Tower + DOKO bundle

Sort

Varenr: 871325
27 stk. på lager.
1.337,00 1.337,00
 
Totalt: 10.608,20

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par umiddelbare ting: 

 

Hadde holdt meg unna CX-serien til Corsair, ikke akkurat god kvalitet. 

Ville byttet CPU kjøleren med feks en Cooler Master Hyper 212 EVO. 

Du behøver ikke å kjøpe separat kjølepasta. 

Ganske poengløst å kjøpe såpass "dyr" minne, med mindre du skal blodklokke? Det kan du uansett ikke med CPU kjøleren som er valgt, eller med Hyper 212 EVO for den saks skyld. 

Alternativ:

https://www.komplett.no/product/851538/datautstyr/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-2666mhz-16gb

 

Hva skal du med Doko streaming device? Hvis du ikke vet hva den gjør omtrent, er det noe poeng i å legge over 1000 kr for et kabinett? 

 

Freesync er digg å ha. Er det 144hz?

Lenke til kommentar

Den er vel omtrent EVGA sin motpart til CX-serien. 

Nå vil ikke PC'en din sprenge fordi noen av de er såpass dårlig, men jeg synes at PSU ofte blir undervurdert da den driver hele systemet, og man har den gjerne i 5 år+. 

Jeg tror du vil bli fornøyd meg begge to alternativene hvis du er på et relativt stramt budsjett, de er overdimensjonerte i form av Watt i forhold til setupen din - og det er bra!

 

Hovedkortet ditt har en PCI-E 4X m.2 slot for å ha det nevnt, men S-ATA baserte SSD'en du har linket til skal funke uansett. Du vil bare ikke få den teoretiske ytelsesboosten som PCI-E sloten gir. Det merker de færreste i praksis.

 

Du nevner at du har en 4K skjerm, bare regn med å skru ned oppløsningen til 2560x1440 ish for en god gamingopplevelse. 

 

Tror det DOKU streamingproduktet kun støtter Windows, mao PC - virker iaf sånn inne på tekniske detaljer på komplett sine sider. 

Endret av fflex
Lenke til kommentar

4k er ikke noe must. Fikk skjerme rimlig på tilbud så tenkte hvorfor ikke.

 

At hoved kortet har PCI-E 4x m2 slot er positivt? med tanke på at jeg velger m2?

 

Det er forsåvidt positivt, men da må du velge en PCI-E 4X basert M.2 SSD dersom du vil ha ytelsen den porten tilbyr. 

Som nevnt i posten ovenfor, så tviler jeg du vil merke noen særlig forskjell i praksis. Den MX300 disken er vilt bra priset ifht antall GB.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg heller bare kjøpt kabinettet alene, og spart de kronene  :dremel:

 

Eventuelt kjøpt en PSU med skikkelig god kvalitet: 

https://www.komplett.no/product/858086/datautstyr/stroemforsyning/enheter/corsair-rm650x-650w-psu

 

Med tanke på at du har skrapt vekk et par kroner her og der nå.

Du kan også gå ned til disse minnebrikkene uten at du mister ytelse: 

https://www.komplett.no/product/851538/datautstyr/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-2666mhz-16gb

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...