Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettssak - restriksjoner - råd - veiledning


uruha

Anbefalte innlegg

På grunn av mitt verv og mine plikter, så har jeg videresendt klager over til styret for å få disse behandlet. Det har gått så langt at advokat er koplet inn og salgs pålegg er sendt. Dette har det blitt protestert mot. Jeg har funnet ut ved en senere anledning at jeg har en del fellesnevner med tiltalte og min tidligere samboer over noen år også har hatt kontakt med vedkommende. (under hvilke omstendigheter vet jeg ikke da forholdet vårt var nokså turbulent.) 

 

Når det kommer avvisning på salgs pålegg i forhold til mange klager fra leietakere og andelseiere i borettslaget hvor jeg har verv, så blir det jo sendt til retten. Vi må ha vitner som stiller, men jeg kjenner jo vitnene den andre andelseieren skal bruke, tror jeg. Så jeg føler at saken vil bli rettet mot meg og ikke hva klagerne som er pårørt av saken sier. 

 

Jeg må samle inn vitner, men det er mange som har vært mye berørt (naboer vegg i vegg) som ikke tør å vitne i rettssak fordi de frykter for liv og helse. (hevnaksjon mot de fra tiltalte) 

 

Hvordan skal jeg i det hele tatt utforme et brev hvor jeg kan få folk til å stille opp?

Det er jo utrolig frustrerende å behandle klager og at når det går så langt, så er det ingen som tør? (og jeg mest sannsynligvis ikke kan vitne selv??)

 

Skal gå rundt til de i dag og se hva jeg får ut av situasjonen. Det de som har klaget/er pårørt skal skrive under på er om de kan vitne eller ei. - Underskriftene blir sendt til advokat. Hvordan utformer jeg noe slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...