Gå til innhold

Hva HJALP mot kvisene for deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som hjelper for meg er å dusje i kaldt vatn (sånn ca veldig ubehagelig kaldt), i det minste på slutten før eg går ut av dusjen. Trur det har noko med at det lukker porene i huden. Sjå denne artikkelen: http://supernaturalacnetreatment.com/acne-clearing-secret-cold-showers/

Hvor bra funket det på deg da? Hvor lenge måtte du gjøre det før du så en viss forskjell?

Lenke til kommentar

 

Det som hjelper for meg er å dusje i kaldt vatn (sånn ca veldig ubehagelig kaldt), i det minste på slutten før eg går ut av dusjen. Trur det har noko med at det lukker porene i huden. Sjå denne artikkelen: http://supernaturalacnetreatment.com/acne-clearing-secret-cold-showers/

Hvor bra funket det på deg da? Hvor lenge måtte du gjøre det før du så en viss forskjell?

 

Nå har ikkje eg et veldig ekstremt tilfelle, men eg får litt kviser på skuldrer og i panna. Tok et par-tre dager før eg merka forskjellen. Heldigvis er det veldig lett å prøve dette og det koster ingenting. Eg kan ikkje garantere deg umiddelbare resultat men det kan vel være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Dropp basiron og dra til legen. Basiron inneholder diverse syrer og man kan se hva som skjer med håndklær, sengeklær osv for å få en idè om hva man påfører huden. Jeg har tilgode å høre om en eneste person som blir bedre av å bruke basiron.

Når du drar til legen må du somregel starte på reseptbelagte salver, runde med antibiotika osv. for å se om huden forbedrer seg. Om det er slik at du enkelt får arr av kvisene og andre medisiner ikke hjelper, ber du om en henvendelse til hudlege (eventuelt at fastlegen din selv henvender).
Hudlegen har mulighet til å skrive ut medisinen Isotretinoin (Roaccutane) og dette er det desidert mest effktive legemiddelet som finnes mot kviser! Denne medisinen nedsetter talgproduksjonen og virker keratolytisk og antiinflammatorisk i kroppen. Kvisene visner helt!

Er nå på min andre kur. Tidligere hadde jeg kviser på bryst, rygg og ansikt. Etter første kuren ble jeg kvitt omtrent alt av kviser! Rundt fem år etterpå fikk jeg litt kviser her og der, spesielt i panne og i hårfeste i nakken. Ikke særlig ille, men plagsomt i en alder av 26 år. Etter å ha overbevist fastlegen fikk jeg henvisning til hudlege. Hudlegen hadde ingen problemer med å sette meg på en ny kur isotretinoin.

Bakdelen er alle bivirkningene. Heldigvis for min del har de ikke vært særlig ille for mitt vedkommende. Litt tørre øyner, jevnt forbruk av lipsyl, må smøre meg 2-3 ganger om dagen med fuktighetskrem. Skal helst ikke utsettes for sterkt sollys heller (solarium utgår da selvsagt) så det er lurt å legge kuren til høst- og vintermåneder. Er på uke 7 nå og skal gå på medisinen i rundt 3-4 måneder fremover og ser allerede enorme forbedringer! 

Bivirkningene er lett verdt det og andre jeg kjenner som har gått på isotretinoin har heller ikke hatt noe særlig med bivirkninger. Eksempelvis trener jeg styrke 4-5 ganger i uken uten å kjenne muskelsmerter som beskrevet i pakningsvedlegget. Forrige kur gikk jeg på midt under førstegangstjenesten (som innebar mye felt og fysisk tunge dager)

Dropp penger på dyre hudpleieserier og midler uten resept! Det er min klare anbefalning etter mange år med kviseproblemer.

Endret av Tom&Jerry
Lenke til kommentar

Hei Trådstarter!

 

Dra til legen, som personen over anbefaler. Ikke prøv deg frem på egenhånd dersom det er mye kviser/acne du sliter med.

For min del har huden min forandret seg drastisk mye til det bedre ved bruk av Epiduo. Det er reseptmiddel som jeg fikk fra legen. Størstedeler av kvisene forsvant ila. en uke-to uker.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...