Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast Ip på telenor ADSL PRIVAT???


Anbefalte innlegg

Har av flere her på forumet hørt at hvis du betaler litt ekstra kan du få fast IP fra telenor.

 

Jeg er meget interrisert i dette og lurer derfor på om noen kan bekrefte disse påstandene? Slik som jeg har skjønt er dette fordelaktig hvis du skal sete opp server

 

Har snakka med telehor men de kjerringene på telenor online kundeservice virker ikke særlig erfarne på området. De vet jo knapt hva en Ip adresse er LOL

 

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jess, jeg har også lurt på det der. De sluggene i kundesørvis har ikke peiling! "Ka e ein ip?" Og da jeg forklarte det, skjønte de enda mindre: "Du må nok snakke med'n Jonny" Og Jonny visste ikke! Han skulle ringe opp, og det har han ennå ikke gjort (4 måneder siden) Så si fra hvis du finner ut noe mer!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-26 21:10, Dan Hansen skrev:

Jeg har hatt en runde med noen teknikere hos Telenor. De sa at det ikke er mulig med fast IP på adsl siden de benytter DHCP på serversiden.


 

Dette er ihvertfall bare pisspreik

 

Det finnes mange måter å få fast ip på selvom man kjører dhcp...

 

Telenor bare bullshitter

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-26 21:14, DeejPhant skrev:

Quote:


On 2002-02-26 21:10, Dan Hansen skrev:

Jeg har hatt en runde med noen teknikere hos Telenor. De sa at det ikke er mulig med fast IP på adsl siden de benytter DHCP på serversiden.


 

Dette er ihvertfall bare pisspreik

 

Det finnes mange måter å få fast ip på selvom man kjører dhcp...

 

Telenor bare bullshitter

 

 

Telehor er ikke verdens beste på kundeservice nei. Og det er det enkleste i hele verden å sette statiske IP addresser i DHCP-poolen. Så hvor problemet ligger skjønner jeg ikke. Fungerer ihvertfall helt fint hos NGT. Det første de spurte om da jeg spurte om fast IP var om jeg hadde mine egne DNSer eller om de skulle stille med master/slave :smile:)

 

Det kaller jeg kundeservice!

Lenke til kommentar

Jeg snakket akkurat med en ganske grei kjerring i telenor som hjelp meg lit på vei. Siden dett bare er privat tjenste kan ikke jeg hjelpe deg men dette er jo helt fint teoretisk mulig så derfor vil jeg anbefale deg o g henvde deg til nextra på 04848.

 

Dette var det hun sa. Tror de bort på nextra avdelingen har litt mer peilig enn kjeringene på online avdelingen. Dette begynner faktisk og se bra ut!!!!!!!!!

 

BobboZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...