Gå til innhold

[Løst] VBA passord


Trelkrok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sett på huken på "Lock project for viewing" og se hva som skjer :)

Er satt på den  :hmm:

 

Glemte og nevne en ting.

På min maskin hjemme skjer ikke dette.

Det skjer bare på jobbmaskinen. Kan det ha noe med at det er flere brukere og er det ellers noe spes man må passe på da?

 

Mvh

RA

Endret av Trelkrok
Lenke til kommentar

Ukjent problemstilling. Passord skal følge dokumentet, ikke maskinen. Noen ganger er løsningen på uforklarlig oppførsel så dum som å reinstallere Office.

 

Men la meg hive inn en sak til som virkelig har plaget meg de siste par ukene. Jeg har laget noe som oppdragsgiver ville skulle virke også på Mac'er. Og det gjorde min da strømlinjeformede Windowsapplikasjon absolutt ikke. Løsningen var å fjerne alle passord, både arkbeskyttelse, arbeidsbokbeskyttelse og VBA-prosjekt. Surt, men dette var rett og slett ikke kompatibelt. Jeg skal forske mer på koding av sånt når ting roer seg.

 

Harald

Lenke til kommentar

Sant ja, helt ukjent er det ikke når jeg tenker ordentlig etter. Ett av tilleggene mine (og bare det ene) oppfører seg sånn noen ganger når jeg lukker Excel. Hvorfor passord til noe jeg akkurat har avsluttet? Du jobber kanskje også et sted der man bedriver sikkerhetspatcher og "opp"-dateringer (Ikke slå av maskinen, installerer 1 av 49...). Alltid nervøst hva som virker dårligere eller slett ikke neste morgen, disse tingene er ikke alltid friske og gjennomtestet.

Lenke til kommentar

Sant ja, helt ukjent er det ikke når jeg tenker ordentlig etter. Ett av tilleggene mine (og bare det ene) oppfører seg sånn noen ganger når jeg lukker Excel. Hvorfor passord til noe jeg akkurat har avsluttet? Du jobber kanskje også et sted der man bedriver sikkerhetspatcher og "opp"-dateringer (Ikke slå av maskinen, installerer 1 av 49...). Alltid nervøst hva som virker dårligere eller slett ikke neste morgen, disse tingene er ikke alltid friske og gjennomtestet.

Så sant så sant Harald, vi får leve i spenning. Moro er det ihvertfall når det funker, mange feilkilder blir eliminert, og betydelig lettere arbeidsoppgaver :thumbup: , så lenge alt fungerer 

Takk for tilbakemelding til både deg og ExcelGuru  :)

 

Mvh

RA

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...