Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en testbenk jeg ikke bruker så ofte som jeg ønsker. I tillegg merker jeg at NAS'et jeg bruker ikke helt takler å transcode 1080, og jeg tenkte at her kan jeg utnytte utstyret i huset bedre.

 

Testbenken består av en 4930k og 16gb minne, og to ssder i raid. Skjermkort skal kjøpes.

 

Det jeg ser for meg, er å sette denne maskinen i et kott der nas/router står, og ikke tenke mer på det, mens den kjører plex server og evt andre ting jeg har behov for.

 

Testbenken er vannkjølt, med 2x 360 radiatorer. Dette kunne jeg tenke meg å få inn i et kabinett. Her vil enkelt design telle mest, gjerne svart og "clean".

 

Jeg behøver mao:

 

1. Tips til kabinett som kan huse dette (som helst ikke koster 3k+)

2. Skjermkort, gitt plex vil være 90% av bruken. Om det er smart å legge i litt for fremtiden, er det noe jeg klart er villig til. Såvidt jeg har skjønt benytter plex cpu, så gpu har lite å si. Tenkte et 1060 med vannblokk f.eks?

3. Noe jeg ikke har tenkt på?

 

Alle innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den som måtte være interessert,

 

kom over et brukt 800d til en pen pris, og leser at enkle mods får 2x360 radiatorer til å passe :) 

 

I tillegg klinte jeg til på et 1070 mini itx på cdon på tilbud - massiv overkill, men prisen gjorde at det var like billig som et 1060 6gb  :w00t:

 

Lettere å selge i fremtiden ved behov også kanskje  :xmas:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...