Gå til innhold

Skal til Thailand


Anbefalte innlegg

God dag!

 

Om 19 dager reiser jeg til solfyllte Thailand og feirer både jul og nyttårsaften på stranden

 

:cool:

 

Er det penger å spare på å kjøpe hardware der (tenker spesiellt på harddisk)?

 

Og en ting til, X-Box er det billig der? Bilstereo?

 

Og hvis man kjøper noe av dette, er det da noe problem å frakte det til Norge? Er det lov å hive i baggen?

 

 

Mvh

Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God dag!

 

Om 19 dager reiser jeg til solfyllte Thailand og feirer både jul og nyttårsaften på stranden

 

:cool:

 

Er det penger å spare på å kjøpe hardware der (tenker spesiellt på harddisk)?

 

Og en ting til, X-Box er det billig der? Bilstereo?

 

Og hvis man kjøper noe av dette, er det da noe problem å frakte det til Norge? Er det lov å hive i baggen?

 

 

Mvh

Robert

Tja du kan jo prøve å smugle inn varer da! :thumbs::thumbs:

 

 

 

vet ikke hvor mye du må betale i toll og slikt.. men jeg har jo da heller ALDRI betalt for noe shit azz.. jeg kjøpte 3Liter sprit sist jeg var nede i malorca og tok de med som at det var brus.. gikk fint det..

Lenke til kommentar
Ting er MYE billigere der.. men vær OBS på at det finnes MYE piratkopier.. og husk det at tolla må du bare gi blanke i azz.. ikke noe vits i å fortolle datakomponenter..

Du må handle for over 5000 før du behøver å tenke på noe toll. Er det flere som reiser så blir det vel 5000 per pers...

 

Om ting er billigere aner ikke men er usikker på om det er så mye piratkopier på hardware...

Lenke til kommentar

sw er jo bare kopi der nede, tror jeg betalte en tier per cd el.l (de selges ikke etter innhold, men etter cd'er).. men det var nok en stiv pris..den kan jo prutes enda mer ned..

 

ellers så er det nesten bare klær som er schiitbilligt.. eh.. -ALT er schiiitbilligt..

men når det kommer til hw og slikt så er det ikke så utroligt billigt..-da er det

bedre å ta en 30timers busstur til singapore.. -DER er det visstnok schiitbilligt..

 

var forsåvidt 5 uker i thailand ifjor, og lengter tilbake :cry:

Lenke til kommentar
Ting er MYE billigere der.. men vær OBS på at det finnes MYE piratkopier..  og husk det at tolla må du bare gi blanke i azz.. ikke noe vits i å fortolle datakomponenter..

Du må handle for over 5000 før du behøver å tenke på noe toll. Er det flere som reiser så blir det vel 5000 per pers...

 

Om ting er billigere aner ikke men er usikker på om det er så mye piratkopier på hardware...

Jeg vet at det florerer av piratkopier av X-box der nede... og det er forsøkt på å selge piratkopier av skjermkort etter det som jeg vet.

Lenke til kommentar

*I Bangkok kan du finne en god del bra priser på Hardware. Jeg kjøpte et Gigabyte Radeon 9700 PRO der nede for 2300 kr. i juleferien i fjor, og har aldri hatt noe ytelsesproblem med det. Eneste minus var at motoren i GPU-vifta brant opp etter 3 mnd, og jeg ikke fant det ut før et par uker etterpå og adskillige låste spill.... bruker 120mm vifte til gpu'en nå :p Da jeg kon hjem og fikk sjekket prisen her i Norge lå den på over 3400 kr. :p

 

Hvis du bare finner et sted som ser seriøst ut, kan du nok finne noe som er like bra som det du får her, men d blir jo et problem å få noe igjen på garantien hvis noe ikke funker. Jeg fant et 7-etasjers kjøpesenter i Bangkok, i shopping-området Siam Square (ikke så langt fra Hard Rock Kafé), som bare (!) solgte datautstyr :D:D Finner du det, så kan du få deg det meste av hardware ganske billig.... De meste lå nok 10-20% lavere enn norske priser da, men da var kursen på Baht 6,8 pr. kr. eller no sånt... Vet ikke hva kursen er nå

Lenke til kommentar

Ang singapore. Det er 25% rimeligere bare på flyplassen. HW og Thailand vet jeg ikke så mye om, men DVD skal være greit å handle der, men vær obs på kopier, ikke alle har ok kvalitet. Det er også en del møkk som selges brent på DVD, vennine som var der og kjøpte Finding Nemo, fikk en versjon som hadde teksting, men den var dårlig. Yeh er ikke et engelsk ord :p

Lenke til kommentar

Vet ikke noe om PC-hardware, ettersom jeg faktisk ikke ville ha kjøpt det der nede av redsel for å få kopiprodukter og svært dårlig mulighet for å reklamere hvis noe viser seg å være galt! De laveste prisene finner man naturligvis i boder på gaten, og ikke i butikkene. Her er det mye å spare på å prute, og husk de selger aldri med tap likevel!

 

Kjøpte imidlertid noen Harry Potter-spill til Gameboy Color. Tror jeg betalte ca 40-50 kr stykket, de kostet da 400 -500 kr i Norge. Var naturligvis særdeles skeptisk, og fikk ikke testet dem før jeg kom hjem. Stor var gleden da det viste seg å virke 100%, det var til og med norsk tekst på den ene! Er ikke i stand til å avgjøre om de er originale, og antar at det også finnes til andre spill-"konsoller" der nede.

 

Dette blir litt på siden, men nevner at jeg også kjøpte DVD-filmer, tror for ca 15 kr stk. Du får naturligvis ikke med norske tekster, men ellers kan de være av bra kvalitet. Jeg kjøpte 5 filmer, men to av dem var av elendig kvalitet, bare å kaste! Rådet er derfor å be om å få se litt på filmene før du kjøper dem, de har ofte en DVD-spiller og TV i sjappa - så slipper du å betale for søppel. Dette er naturligvis piratkopier, og i prinsippet forbudt å ta med inn til Norge.

 

Ellers er jo Thailand et særdeles herlig land, hvor det aller meste er billig. Men pass på, det er alltids noen som prøver å lure godtroende. Høres noe for godt ut til å være sant, så er det som regel det! Og (nå er jeg helt ute på vidda og blir vel moderert) hold deg unna narkotika! Det er inmari lett å få tak i, spesielt på Full Moon parties, men politiet er ofte ute etter vestlige turister. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg jobba for et par år siden i et firma som lagde playstation spill. Et par uker etter at vi var ferdig med et spill, var det en i firmaet som reiste til Thailand, og der fikk han altså kjøpt vårt nye spill, ferdig konvertert til NTCS, mens vi fremdeles satt og prøvde å lage en "ordentlig" NTCS versjon. :scared::D

Lenke til kommentar

Da jeg var i Thailand sommeren 02 skjekket jeg litt priser på hw osv.

Jeg kjøpte til slutt et gf4 kort som egetlig ikke var noe billigere enn i norge.

Jeg skjekket også priser på hd og hk, men fant ut at det ikke lønte seg..

 

Men alt annet er jo vanvittig billig der da.

Mat, klær osv osv.

 

Piratkopierte dvdèr og cdèr er det helt ufattelig mye av.

Lenke til kommentar

Okei, takk for mange svar :)

 

 

Gleder meg vanvittig.. Skal være i Phuket i 2 uker, og i Bankok litt under 1 uke..

 

Håper jeg finner det kjøpesenteret du litt oppi her snakket om.. :thumbs:

 

Tror jeg styrer unna å kjøpe data HW der nede, men noen som vet noe om selve X-Box konsollen (ikke spill altså)

Lenke til kommentar

Jeg har vært i Thailand flere ganger., og bl.a. kikket på hw. Det kjøpesenteret det er sankk om heter : San tip plaza. og ligger i New Petchbury road. bare hop inn i en taxi (En bil ikke bruk tuk-tuk) og si at du skal dit. Eventuelt bare si den store computer sjappa.

 

Når det gjelder priser er elektronikk ikke noe særlig billig. ca -10-20%. Det som derimot er billig er sikt som tastatur (Thai/us) :( Mus, kasser og slikt. dette koster ca bare 1/3 av norsk pris. Fulltower ink case mod og power ca 200 kr.

 

God tur. :thumbup:

Lenke til kommentar

Mitt forslag er å skrinlegge planene om å kjøpe en Xbox der nede. Du får tak i den hvis du leter litt, men du skal være oppmerksom på at den er dyrere enn i Norge, samt at hvis du skal kjøpe spill til den der nede kommer du til å bli skuffet. De "billige" spillene du får kjøpt på gata er etter hva jeg har sett utelukkende for PS2 og Gameboy Advance... og jeg har lett mye både i Phuket og Bangkok. Xbox er rett og slett ikke spesielt populær der nede. Jeg var på leting etter en Xbox til stesønnen min sist vi var der, men ombestemte meg fort da jeg skjønte at det kom til å bli både vanskelig og dyrt å kjøpe spill til den der borte. Det ble til at jeg kjøpte en chippet PS2 med 11 spill for 21.000 Bhat (ca 3.500 NKR). Ikke blant de billigste PS2'ene jeg har sett akkurat... og spillene prutet jeg til meg uten tillegg i prisen - de kostet opprinnelig 60-80 Bhat pr. stk.

 

Stikk innom Pantip Plaza i Bangkok for temmelig bra utvalg av PC hardware... men som foreslått i et tidligere innlegg bør du heller dra til Malaysia eller Singapore for å gjøre "kupp" på hardware. Nyt heller det som Thailand er kjent for: Sol, sand, mat og generell rekreasjon!

 

-W

Lenke til kommentar

det heter pan tip plaza alle veit hvor det er men jeg var der for 2 uker siden dem har slått hardt på kopi av filmer o.s.v det er ikke som før du fikk det over alt nå fårgår det i sjul så det er det enste som er blitt kjipt der nede og jeg har kjøpt mye hardware der og jeg aldri angra for si det sån og prisene er ikke så mye forsjelige som her i norge men det er bilgiere der men jeg har hørt at det er biligere i malysia på hw ps jeg og kjøpte gigabyte radion 9700pro der og hvifta gikk på den her og ?

Lenke til kommentar

[leste ikke hele tråden]

 

Jeg kjøpte et hovedkort (MSI KT4 Ultra) og en Kingston 512MB PC333 rambrikke der nede i fjor jul. (På Pantip Plaza i Bangkok) Sparte drøyt 1000 spenn i forhold til listepris på komplett. (Tror kanskje det hovedkortet hadde litt mer "funky greier", det på komplett, men likevel, det var en del penger spart da)

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...