Gå til innhold

Problem med qubino dimmer og Futurehome


Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp pusset opp hus og kjøpt inn diverse z-wave ting: futurehome sentral, multireg termostat, pop røykvarsler+sirene, multisensor 6, fibaro wall plug, IDLock, qubino dimmer, mm.. 

 

Noe fungerer som det skal, men har et par utfordringer:

1. Qubino dimmer lever sitt "eget liv"... Dersom jeg dimmer lyset til 100% virker det som det skal, men alt mellom, f.eks. 50%, gjør at taklampen dimmer opp og ned av seg selv. F.eks. hvis jeg setter den på 40%, så dimmer den opp og ned fra 20-60%. FutureHome-appen viser bare 40%, men lampen dimmer altså opp og ned. Er det noen som har vært borti dette? Eller har tips til hvordan jeg kan fikse det? For å legge til dimmeren slo av av kursen til stuen, valgte inkluderingsmodus, og dimmeren ble lagt til. Jeg har forsøkt å fjerne enheten fra FutureHome på samme måte, men det fungerer ikke. Dimmeren har for så vidt samme oppførsel også når futurehome-sentralen er koblet fra..

 

2. Jeg prøver å legge til Popp røykvarslere i FutureHome, men det "skjer ingenting". Ingen feilmelding e.l., bare ingen kontakt.. Sitter 2 meter fra futurehome-sentralen, så tviler på at det er problem med rekkevidde.

 

3. Jeg har en qubino rele av/på sak som jeg heller ikke får til å legge til i futurehome. Jeg tror kanskje denne dukker opp, men er bilde av et "ødelagt lenke" ikon..

 

4. Jeg har en multisensor 6, denne fikk jeg lagt til i futurehome, men får ikke opp noe på bevegelsessensor, temperatur e.l.

 

 

Jeg så for meg at Futurehome skulle være "plug and play", men lurer på om jeg kanskje burde gått for en annen sentral, f.eks. homeseer? Det virker som at Homeseer har mange justeringsmuligheter, mulighet til å lese logger etc. for feilsøking ,etc. Men synes grensesnittet ser forferdelig ut... Jeg jobber innen IT, men hadde håpet å slippe unna for mye knoting og oppsett :)

 

Noen som har tips? Erfaringer med Futurehome? Bør jeg finne en annen "sentral"? Homeseer eller fibaro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har nettopp pusset opp hus og kjøpt inn diverse z-wave ting: futurehome sentral, multireg termostat, pop røykvarsler+sirene, multisensor 6, fibaro wall plug, IDLock, qubino dimmer, mm.. 

 

Noe fungerer som det skal, men har et par utfordringer:

1. Qubino dimmer lever sitt "eget liv"... Dersom jeg dimmer lyset til 100% virker det som det skal, men alt mellom, f.eks. 50%, gjør at taklampen dimmer opp og ned av seg selv. F.eks. hvis jeg setter den på 40%, så dimmer den opp og ned fra 20-60%. FutureHome-appen viser bare 40%, men lampen dimmer altså opp og ned. Er det noen som har vært borti dette? Eller har tips til hvordan jeg kan fikse det? For å legge til dimmeren slo av av kursen til stuen, valgte inkluderingsmodus, og dimmeren ble lagt til. Jeg har forsøkt å fjerne enheten fra FutureHome på samme måte, men det fungerer ikke. Dimmeren har for så vidt samme oppførsel også når futurehome-sentralen er koblet fra..

 

2. Jeg prøver å legge til Popp røykvarslere i FutureHome, men det "skjer ingenting". Ingen feilmelding e.l., bare ingen kontakt.. Sitter 2 meter fra futurehome-sentralen, så tviler på at det er problem med rekkevidde.

 

3. Jeg har en qubino rele av/på sak som jeg heller ikke får til å legge til i futurehome. Jeg tror kanskje denne dukker opp, men er bilde av et "ødelagt lenke" ikon..

 

4. Jeg har en multisensor 6, denne fikk jeg lagt til i futurehome, men får ikke opp noe på bevegelsessensor, temperatur e.l.

 

 

Jeg så for meg at Futurehome skulle være "plug and play", men lurer på om jeg kanskje burde gått for en annen sentral, f.eks. homeseer? Det virker som at Homeseer har mange justeringsmuligheter, mulighet til å lese logger etc. for feilsøking ,etc. Men synes grensesnittet ser forferdelig ut... Jeg jobber innen IT, men hadde håpet å slippe unna for mye knoting og oppsett :)

 

Noen som har tips? Erfaringer med Futurehome? Bør jeg finne en annen "sentral"? Homeseer eller fibaro?

Det ser ut til at du har hatt litt trøbbel med å komme i gang med ditt Futurehome. Vi kan bistå og hjelpe til med det du måtte ha problemer med. Vennligst send oss en mail på [email protected] eller ring meg på 99411739.

 

Mvh Stian Øien

Produktsjef i Futurehome.

Lenke til kommentar

Jeg så for meg at Futurehome skulle være "plug and play", men lurer på om jeg kanskje burde gått for en annen sentral, f.eks. homeseer?

 

Siden Stian allerede har svart, kan jeg si "ja, selvfølgelig er HomeSeer bedre. :D

 

 

Men seriøst: "Bedre" er relativt. HomeSeer er mer avansert, men "bedre" har med smak og behag å gjøre. Dine problemer vil jeg ikke si at blir løst automagisk ved å bytte controller.

Lenke til kommentar

 

Hei, har nettopp pusset opp hus og kjøpt inn diverse z-wave ting: futurehome sentral, multireg termostat, pop røykvarsler+sirene, multisensor 6, fibaro wall plug, IDLock, qubino dimmer, mm.. 

 

Noe fungerer som det skal, men har et par utfordringer:

1. Qubino dimmer lever sitt "eget liv"... Dersom jeg dimmer lyset til 100% virker det som det skal, men alt mellom, f.eks. 50%, gjør at taklampen dimmer opp og ned av seg selv. F.eks. hvis jeg setter den på 40%, så dimmer den opp og ned fra 20-60%. FutureHome-appen viser bare 40%, men lampen dimmer altså opp og ned. Er det noen som har vært borti dette? Eller har tips til hvordan jeg kan fikse det? For å legge til dimmeren slo av av kursen til stuen, valgte inkluderingsmodus, og dimmeren ble lagt til. Jeg har forsøkt å fjerne enheten fra FutureHome på samme måte, men det fungerer ikke. Dimmeren har for så vidt samme oppførsel også når futurehome-sentralen er koblet fra..

 

2. Jeg prøver å legge til Popp røykvarslere i FutureHome, men det "skjer ingenting". Ingen feilmelding e.l., bare ingen kontakt.. Sitter 2 meter fra futurehome-sentralen, så tviler på at det er problem med rekkevidde.

 

3. Jeg har en qubino rele av/på sak som jeg heller ikke får til å legge til i futurehome. Jeg tror kanskje denne dukker opp, men er bilde av et "ødelagt lenke" ikon..

 

4. Jeg har en multisensor 6, denne fikk jeg lagt til i futurehome, men får ikke opp noe på bevegelsessensor, temperatur e.l.

 

 

Jeg så for meg at Futurehome skulle være "plug and play", men lurer på om jeg kanskje burde gått for en annen sentral, f.eks. homeseer? Det virker som at Homeseer har mange justeringsmuligheter, mulighet til å lese logger etc. for feilsøking ,etc. Men synes grensesnittet ser forferdelig ut... Jeg jobber innen IT, men hadde håpet å slippe unna for mye knoting og oppsett :)

 

Noen som har tips? Erfaringer med Futurehome? Bør jeg finne en annen "sentral"? Homeseer eller fibaro?

Det ser ut til at du har hatt litt trøbbel med å komme i gang med ditt Futurehome. Vi kan bistå og hjelpe til med det du måtte ha problemer med. Vennligst send oss en mail på [email protected] eller ring meg på 99411739.

 

Mvh Stian Øien

Produktsjef i Futurehome.

 

Vi har ikke blitt kontaktet enda men her er i det minste noen artikler som kan hjelpe deg på veien. Jeg har en antakelse om at Smarthub nettopp var startet og at ikek siste software versjon var installalert når du prøvde å legge til disse enhetene.

 

1. Utfordringene med Qubino Dimmer høres litt ut som feilkobling eller en lysskilde som ikke er kompatibel. Trenger mer informsjon her så vennligst ta kontakt.

 

2. Dette høres veldig rart ut. Vi har flere av disse i bruk og har ikke opplevd problemer. Er du sikker på at de inkluderes skikkelig? Se artikkel:

https://support.futurehome.no/hc/no/articles/210067746-Innl%C3%A6ring-Popp-R%C3%B8ykvarsler

 

 

3. Slett enheten, nullstill den og legg den inn på nytt.

 

 

 

4. Se artikkel for inkludering. https://support.futurehome.no/hc/no/articles/209735013-Innl%C3%A6ring-Aeotec-Multisensor-6

Et trykk på baksiden eller ta ut og inn batteri/USB vil sende oppdatert sensor info til kontrolleren. Standard oppdatering på batteri er 60 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...