Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar pc


Anbefalte innlegg

Skal om snaut 1 uke starte på skolen, og trenger derfor hjelp til valg av pc til studier.

 

Skal for det meste bruke den til Word, Excel osv. med unntak av Football Manager, så derfor regner jeg ikke med at jeg trenger det råeste av det råeste.

Står med en prisklasse på rundt 5k, men kan også gå opp om det absolutt er verdt det.

 

Skjermsstørrelse: 13-15 og SSD er noe jeg absolutt vil ha på den.

Så litt på en Lenovo IdeaPad 500 som jeg vurderer å bestille, er det en grei nok pc?

 

Setter pris på all hjelpen jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter pris på all hjelpen jeg kan få :)

Ok. Jeg vil ikke virke som en superdust, men hva med å prøve Google?

Du vet jo egentlig hva du vil ha. 

-Du vil ha en PC som kjører Word og Excel. (Alle dagens PC'er kan kjøre de)

-Du vil ha en PC som kjører Football Manager. (http://lmgtfy.com/?q=football+manager+pc+requirements)

   - La oss se her: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/football-manager-2016/12833

-Du vil ha SSD harddisk.

 

Nå har du egentlig all informasjonen du trenger. Du har ditt budsjett og du har dine requirements. Da er det bare for deg å søke på nettsider; www.Elkjøp.no, www.Expert.no etc.. og finne det som passer deg best. 

 

Hvis det er noe du lurer på av spesifikasjoner i PC'en. F.eks om du skal ha i5 eller i7? Hva er best av ditt eller datt, så bare Googler du det. Enklere er det ikke. Vel, du kan jo kan jo lage en tråd her inne på forumet, men da får du jo bare én persons mening. 

Lenke til kommentar

 

Setter pris på all hjelpen jeg kan få :)

Vel, du kan jo kan jo lage en tråd her inne på forumet, men da får du jo bare én persons mening. 

 

Så når det er mange medlemmer som svarer så har de samme mening alle sammen?

 

De som svarer gir stort sett gode grunner for valg, hva er positivt/ negativt med X i forhold til Y. De som svarer har kunnskap. De som svarer slenger også ved linker til ytelsestester etc hvis det trengs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...