Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermkortet vil ikke installeres korrekt.


Anbefalte innlegg

Hei.
Har nettopp installert nytt hovedkort og ny CPU - Asus 970 Pro gaming aura,  AMD FX 8370 Black Edition.

 

Til de som leste mitt forrige innlegg: Komplett erstattet defekt hovedkort ved å sende nytt.

 

Jeg har installert Windows på nytt 2 ganger for å prøve å få Skjermkortet til å virke, eller hovedkortet å kommunisere med skjermkortet.

Da jeg installerte drivere til skjermkortet (AMD) kommer det stadig opp melding om at det er en ny oppdatering tilgjengelig. Når jeg åpner et bilde kommer det opp at: ''COM surrogate has stopped working''. og at AMD radeon settings kommer med en feilmelding når jeg slår på datamaskinen: AMD has recovered from an unexpected shut down. Når jeg prøver å gå inn på noen spill: Overwatch, World of Warcraft eller ARK: survival evolved, slutter det å virke med en gang.

 

Jeg installerte windows på nytt for å se om det gikk, men får fortsatt samme problemene. Har også søkt litt på Google etter løsninger, men de fleste har ikke fungert, håper noen her kan hjelpe til, så kom med hvilke som helst løsninger, jeg vil gjerne spille så fort som mulig :))))

 

Resten av systemet: 

Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX

Sapphire radeon R9 380x nitro

Kingston SSD harddisk 

Seagate Barracuda 7200.14 - 2TB

Kingston SSDNow V300 120 GB 2,5'' OEM 

Cooler master Blizzard T2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

COM surrogate er noe codec greier, her er en link som tar for seg feilen bortsett fra at det er Vista. Legger den med bare så du kan lese litt om feilen http://www.wikihow.com/Stop-Vista-Showing-the-%22Com-Surrogate-Has-Stopped-Working%22-Error

 

Start med DDU, da vet du at det ikke er noe krasj mellom driverne Win legger inn når du starter maskinen for første gang og AMD driverne.

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert BIOS og prøvd DDU for å reinstallere skjermkortet men får fortsatt samme feilene. Har rett og slett ingen anelse hva som kan være galt.

 

Før jeg installerte AMD-driveren på nytt igjen kunne jeg åpne bilder uten at det kommer: ''COM surrogate''- feilmelding.

Endret av shitfacefiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...