Gå til innhold

Sikkerhetskopiere iPhone


Anbefalte innlegg

Hei! Skal på ferie nå på Fredag og tenkte å fjerne alle bildene på iPhonen min fordi jeg ikke hadde mer plass igjen. Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, så jeg overførte først bildene mine til Google Photo. Ville egentlig ha de på Dropbox men hadde ikke mer plass igjen der. 

 

Tok en sikkerhetskopi av iPhonen gjennom iTunes for å være på den sikre siden.

 

Slettet så alle bildene mine og koblet til telefonen min igjen til pcen for å se om sikkerhetskopien var der fremdeles. Nå står det at den tok en ny sikkerhetskopi  uten at jeg har trykket på noe. Dette skjedde med engang jeg plugget den til pcen og koblet den til iTunes igjen. Vil det si at alle bildene mine er vekke? Den tok en ny sikkerhetskopi automatisk etter at jeg slettet alle bildene på iPhone'n. Går det an å finne sikkerhetskopiene igjen på iTunes? Det står bare "Siste sikkerhetskopi, i dag 23:08". 

 

Hadde tenkt til å ta alt tilbake når jeg kommer tilbake fra ferie. Også finne en annen metode hvor jeg kan ha bildene mine... Også en annen ting: Er skikkelig nybegynner på iPhone generelt. Som jeg skrev over her så var jo telefonen min "full". Så jeg kjøpte sånn iCloud plass. Tror det var 10kr for 50gb. Hva gjør dette egentlig? Får jeg mer plass på mobilen min? Funker dette som Dropbox? At den lagrer bildene mine? Beklager om jeg virker dum.... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Icloud er det samme som Dropbox. Jeg er ganske trygg på at Itunes ikke har skrevet over forrige sikkerhetskopi. Antar at du har Windows-pc. åpne fil utforsker og skriv %appdata% i det øverste hvite feltet og trykk enter. Da vil du komme til en mappe. Let etter Apple computer-mappen og klikk på den. Deretter velger du mobilesync og så backup. Flytt sist oprettede fil ut av mappen til et annet sted. Da vil den bruke forrige sikkerhetskopi ved gjenoppretting. Ikke slett siste opprettede fil,bare flytt den ut av mappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...