Gå til innhold

Soltek QBIC 3401


Anbefalte innlegg

jeschiotz:

 

hvorfor har du valgt en P4 uten HP? er jo bare 100kr prisforskjel. og ja du kan overklokke en P4 m/HP.

 

skjermkortet du har valgt er bra nok :thumbup:

 

Når det gjelder harddisk bør du kjøpe 1 som er stor nokk! slik at du slipper og ha 2stk harddisker i kassen. det har jeg akkurat nå og det utvikler mye varme når jeg har det over 20grader i rommet. da blir det fort 49c i kassa :cry:

Minimum harddisk må være minst 120GB... pris på en 200GB er ca 1300,-

 

PC3700 minne må vel være greit nokk? jeg har selv PC3200.

 

Alle dvd-brennere passer i kassa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er MYE mer fan av Shuttle sine loesninger da. De er virkelig stille med smaa modifiseringer... En CPU vifte byttes ut med en 19db papst.. som gaar i silent mode. PSU viften er langt ifra saa gale som alle vil ha det til ,men den kan byttes den ogsa.. chipsett kan pasivkjoeles ,men jeg liker en Northpole ribbe med en svak vifte.. skjermkortet er bare og passivkjoele eller muligens skru ned hastigheten.. har et R9500 (r300) som kjorer med en vifte som nesten ikke gaar rundt.

 

 

Og p4 med HT er verdt og velge.. uten tvil

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan vil jeg oppleve støynivået på denne boksen med ATI Radeon AIW 9600 Pro. Skjermkortet i seg selv får plass, og kan ikke si at det støyer noe særlig. Harddiskene er Seagate Barracuda V og 7200.7 (eller hva den nå heter).

 

CPU: P4 2,4 Ghz, boxed kjøler. Får jeg plass til MIST CPU-kjøler??

 

Må se å kvitte meg med Qtec desktopkabinettet mitt. PSUet her støyer som bare det, så selv om dette kan byttes kan pengene heller legges i barebone, eller hva?

 

Må bli denne eller SB75G2/SB65G2. Trenger ikke WLAN. Med Qbic har jeg imidlertid plass til 2 drev, noe som passer meg bra. :-)

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Hvordan vil jeg oppleve støynivået på denne boksen med ATI Radeon AIW 9600 Pro. Skjermkortet i seg selv får plass, og kan ikke si at det støyer noe særlig. Harddiskene er Seagate Barracuda V og 7200.7 (eller hva den nå heter).

 

CPU: P4 2,4 Ghz, boxed kjøler. Får jeg plass til MIST CPU-kjøler??

 

Må se å kvitte meg med Qtec desktopkabinettet mitt. PSUet her støyer som bare det, så selv om dette kan byttes kan pengene heller legges i barebone, eller hva?

 

Må bli denne eller SB75G2/SB65G2. Trenger ikke WLAN. Med Qbic har jeg imidlertid plass til 2 drev, noe som passer meg bra. :-)

Støynivå på Soltek og Shuttle er nesten lik. :thumbup:

 

Jeg har selv bygget flere pc'er til kompiser med qtec tower og de bråker noe forferdelig :cry: du kan trygt selge den og kjøpe Barebone ja :thumbup:

 

jeg har MIST CPU-kjøler, "Black Silence" og den passe perfekt i min Soltek.

 

Jeg har selv Shuttle og Soltek og er mye mer fornøyd med Soltek'en! En Shuttle som er tilnærmet lik Soltek koster ca 800-1000kr extra!.

Lenke til kommentar
Hvordan vil jeg oppleve støynivået på denne boksen med ATI Radeon AIW 9600 Pro.

Jeg har levd med en QBIC3401 med 9600 Pro AIW og en stillegående harddisk, og tro meg - det støyer. Min tanke var å bygge en hjemmekino-PC og har forsåvidt lykkes, men støynivået er vesentlig. Har jeg PC'en på - støyer den såpass at det forstyrrer den vanlige tv-tittingen i den andre delen av stuen...

 

Problemet er å få CPU-viften til å gå på Silent-mode. Det blir såpass varmt i den lille kassen at både CPU, system- og skjermkort-vifter ender med å gå for fullt mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar
er jo ikke nødvendig med kraftig skjermkort med vifte, når du skal bruke pc'n bare til hjemmekino ;)

Ok, inkluder spilling da. AIW kortene fra ATI var attraktive pga fjernkontroll, mulighet for tilkobling av andre video-kilder (VHS osv) og i det hele tatt alt-i-ett muligheten.

 

Som folk har påpekt, det er ikke QBIC systemet i seg selv som støyer, men den trange plassen får varmen til å stige og dermed bråker CPU og skjermkort-vifter mer enn de ellers ville gjort. Og fancy kjøleløsninger er det heller ikke plass til utover den som følger med systemet.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg drar opp denne døde tråden, for å drepe noen myter.

 

Ang AGP kort:

Jeg fikk inn 6800gt kort + pinnacle pctv pro PCI kort, 2 x optiske enheter (1 x duallayer sonybrenner (16x) + 1 x combodrive).

 

Fikk også inn 2 x sata harddisker, en på 250gb og en på 160gb.

 

Ingen problemer med tanke på strøm, støy, elns.. Eneste som støyer, er gpuviften, men jeg kan styre den også, om jeg vil.

 

tror dog jeg selger pc'en snart, da den er litt for treg for heavy photoshop (2.8ghz og 1gb ram).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...