Gå til innhold

Sangsvaner.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å finne noe stygt å si om dette familiesangkoret her bortsett fra at du kunne gitt dem løitt mer luft til venstre.

Hvis formatet er viktig kunne du kompensert med å halvere lufta bak den siste til høyre.

Personlig ville jeg nok omtrent halvert nede også og latt nedre ramme gå omtrent rett over speilingen av hodet.

Men akkurat det blir vel en sak for herrene Smaken og Baken?

 

Roar

Lenke til kommentar

Litt pussig bilde, for det første så ser det ut som de svømmer i motbakke, for det andre ble det blå litt underlig, i alle fall den blå stripa i bakgrunnen. Men fuglene er skarpt og fint fotografert. :)

 

Takk for tilbakemelding. Den blå refleksjonen i vannet fremkommer av at en knallblå himmel reflekteres i vannet. Denne farven blir forsterket av ett innsatt polariseringsfilteret. Denne fine Svanefamilien svømte ifra meg, så jeg skjønner godt at det da kan føles/se ut som at de svømmer i motbakke. Selv får jeg nermest følelse av en aldri så liten "optisk illusjon" ifht motbakke :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å finne noe stygt å si om dette familiesangkoret her bortsett fra at du kunne gitt dem løitt mer luft til venstre.

Hvis formatet er viktig kunne du kompensert med å halvere lufta bak den siste til høyre.

Personlig ville jeg nok omtrent halvert nede også og latt nedre ramme gå omtrent rett over speilingen av hodet.

Men akkurat det blir vel en sak for herrene Smaken og Baken?

 

Roar

 

Takk for tilbakemelding Roar. Dine råd er lærrerike og gjør at jeg i fremtidige croppinger tenker og vurderer mer for å få det meste ut av ett bilde. Mitt mål er likefullt å klare å ta flest mulig bilder som kan brukes fullstendig "ucroppet",....

Grunnen til at jeg ikke ønsket cropping nede i bildet var at jeg ønsket å bevare 100 % den fine speilingen av Svanemor/far sin hals/hode.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...