Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny kontorpult for stasjonær.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Usikker på om det er riktig å spørre om Kontorpulter under "Data", men bruken er hovedsaklig for gaming.

 

Sliter med å finne ny pult til mitt kommende kontor for tiden.. Det som bekymrer meg mest er dybden på pulten! Er det noen som har erfaring med gamingpulter og minimum dybde? 

 

Tenkte ha stasjonæren stående under, og kjøpe inn en ekstra 24" så jeg har 2 stk.

Max bredde er 135 cm, eneste kravet.

 

Håper på input her  :hmm:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å snekre en selv?

Jeg har laget et lite kontor i leiligheten, og der "kledde" jeg den ene veggen med en benkeplate i eik. Oljet den og voila - meget pent. 

Ingen ben som står i veien. Skrudde bare inn 2*2" i veggen og skrudde platen fast her (fra undersiden). Brukte hullsag til kabler. Merk at jeg da har vegger på 3 sider - Har du bare på 2 sider f.eks må du støtte den opp.

 

Selvgjortervelgjort  :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ja har tenkt tanken på å snekre selv, men er enda usikker på minimum dybde jeg trenger  :hmm:

Skal ha en 90 cm seng stående bak kontorstolen så vil ikke ha for dyp pult, men ei eller krampeaktig smalt.

 

Å feste til veggen hadde vært lekkert, men har to romalternativer for kontoret, så vil gjerne ha mulighet til å bytte rom :)

 

hvor dyp er pulten din? kunne den vært smalere? (har tittet på en 60 cm dyp pult)

Lenke til kommentar

Skal ta å måle når jeg kommer hjem - Men jeg mener dette er en standard benkeplate til kjøkken så like over 60cm er den (~63). Jeg ville ikke hatt den noe særlig smalere, iallfall ikke hvis monitoren skal stå på bordet. Det jeg mener her er at når man har keyboardet i "gaming position" og underarmen (til musen) med god støtte så trenger man litt bredde. 

 

Sett her i ekstremutgave (hentet fra google)

maxresdefault.jpg

 

Henger du monitor på et vesa veggfeste så kan du kanskje klare deg med litt mindre.

Men tar du utgangspunkt i rundt 60cm dybde så skal det holde.

Lenke til kommentar

Spør du meg er ikke dybde så veldig farlig. Bredde er viktigere. Hadde en 60*100 før og det føltes veldig krampeaktig (sikkert litt påvirket av at jeg hadde en skuffeseksjon under også. Kan man sitte midt på holder det sikkert fint). Det er kjekt å ha litt plass til en tallerken og et glass ved siden av deg uten at du må sitte som en saltstøtte for å ikke slå det overende ;-)

 

Hvor dyp pult du trenger finner du raskt ut ved å ta med deg skjerm, tastatur, mus og musematta til et spisebord. Sett det opp sånn du normalt sitter og spiller og mål fra bordkant til bakkant av foten på skjermen (evt bakkant skjerm om selve skjermen bygger mer bakover enn foten gjør). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...