Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Installere en til forsterker


Ajeey

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede en 500 wrms monoblock installert bak og har tenkt å sette innn en 4-kanals på 4x100 wrms. Trenger jeg trekke ny strømledning eller kan jeg bruke den som allerede eksisterer med f.eks en slik en: 

 

https://www.xtremecar.no/bilstereo/produsenter-merker/stinger/stinger-1-0-gauge-splitt-blokk.html

 

Kan jeg også seriekoble RCA og remote power cabelen? Trenger jeg eventuelt en ny sikring?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor tykk er kabelen du bruker nå da??

Remote kan du splitte til begge forsterkerene, men RCA bør du ha en til av, slik at du kan justere bass og høyttalere hver for seg.

Skal du bruke nye forsterkeren til front og bakhøyttalere? I så fall så burde du ha 3par RCA fra spilleren, hvis spilleren har 3 utganger, front, rear, og sub ;)

Lenke til kommentar

Hvor tykk er kabelen du bruker nå da??

Remote kan du splitte til begge forsterkerene, men RCA bør du ha en til av, slik at du kan justere bass og høyttalere hver for seg.

Skal du bruke nye forsterkeren til front og bakhøyttalere? I så fall så burde du ha 3par RCA fra spilleren, hvis spilleren har 3 utganger, front, rear, og sub ;)

 

Hei, kabelen jeg bruker nå er bare 10mm^2. Spilleren min har kun 2 par RCA utganger, den ene står det SW/Rear på (den som jeg bruker nå til monoblock/sub) og den andre Front. Og ja, på den nye forsterkeren skal jeg kjøre koaxial i døra foran og tenkte å bare putte f.eks to 6x9 i hattehylla.

Lenke til kommentar

Au da, 6x9" i hatthylla er ingen god ide, dette fordi de vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt, også får du lyden bakfra, noe som heller ikke er bra. Bruk heller de pengene på et skikkelig frontsett med løse diskanter og delefilter, og monter dem foran i bilen ;)

 

10mm2 kabel holder ikke til 900w rms, du bør opp i 25mm2.

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Au da, 6x9" i hatthylla er ingen god ide, dette fordi de vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt, også får du lyden bakfra, noe som heller ikke er bra. Bruk heller de pengene på et skikkelig frontsett med løse diskanter og delefilter, og monter dem foran i bilen ;)

 

10mm2 kabel holder ikke til 900w rms, du bør opp i 25mm2.

 

Ok, takk. Er det noe poeng med en 4 kanals forsterker hvis jeg kun skal installere et frontsett slik som du sier? 

Lenke til kommentar

 

Au da, 6x9" i hatthylla er ingen god ide, dette fordi de vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt, også får du lyden bakfra, noe som heller ikke er bra. Bruk heller de pengene på et skikkelig frontsett med løse diskanter og delefilter, og monter dem foran i bilen ;)

 

10mm2 kabel holder ikke til 900w rms, du bør opp i 25mm2.

 

Ok, takk. Er det noe poeng med en 4 kanals forsterker hvis jeg kun skal installere et frontsett slik som du sier? 

 

Nei, da holder det med en 2-kanals ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...