Gå til innhold

Philips 65PUS7101/12


Anbefalte innlegg

Hei igjen,

Noen av dere som har kjøpt denne, som opplever problemer?

 

Jeg ser nå at mye av problemene jeg har er rett og slett at skjermen har veeeeeldig dårlig innsynsvinkel! Eller kan dette være en produksjonsfeil?

Sitter jeg litt over 4 meter ifra, så er begge sidene desaturetre (spesielt hudtoner blir nesten helt grå). Dette på tross for at jeg sitter helt i midten og ser på. Dette kan da umulig være normalt?

 

Sliter veldig med å klare å leve meg inn i filmer, da alt av farger ser gale ut. Og sortnivået på mitt eksemplar er helt forferdelig.. HELT forferdelig. Ser jeg BluRay er det banding over alt. Finnes ingen pene gradienter. Men Philips påstår at alt er som det skal, så jeg sitter her med en TV jeg ikke liker å se på.. :S :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

Noen av dere som har kjøpt denne, som opplever problemer?

 

Jeg ser nå at mye av problemene jeg har er rett og slett at skjermen har veeeeeldig dårlig innsynsvinkel! Eller kan dette være en produksjonsfeil?

Sitter jeg litt over 4 meter ifra, så er begge sidene desaturetre (spesielt hudtoner blir nesten helt grå). Dette på tross for at jeg sitter helt i midten og ser på. Dette kan da umulig være normalt?

 

Sliter veldig med å klare å leve meg inn i filmer, da alt av farger ser gale ut. Og sortnivået på mitt eksemplar er helt forferdelig.. HELT forferdelig. Ser jeg BluRay er det banding over alt. Finnes ingen pene gradienter. Men Philips påstår at alt er som det skal, så jeg sitter her med en TV jeg ikke liker å se på.. :S :(

Jeg hadde tv'en helt til den gikk i stykker. Jeg opplevde også at innsynsvinkel var veldig dårlig. La ikke merke til det når jeg satt rett fremfor tv'en, men kom jeg inn i rommet på samme side som tv'en hang på veggen, så var fargene helt feil. 

 

Min historie nå er at tv'en ikke kan repareres og ble hentet av servicepartner Neisa. Jeg gikk til Lefdal og ønsket ny tv, men da fikk jeg beskjed om at jeg må betale 12.000 i mellomlegg. De ønsker ikke å gi meg denne tv'en igjen, da det blir så dyrt for de å erstatte den. De vil heller gi meg 8000,- kr tilbake, som er prisen denne tv'en har på kvittering når 2000,- gikk til 32 tommer tv'en.

De hevder de har rett til dette i forhold til forbrukerkjøpsloven, da det blir uforholdsmessig dyrt å erstatte tv'en. Jeg ønsker jo å ha tv'en da det er en veldig bra tv til en lav pris.

 

Har de rett til å ikke gi meg tv, men kun pengene tilbake?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde tv'en helt til den gikk i stykker. Jeg opplevde også at innsynsvinkel var veldig dårlig. La ikke merke til det når jeg satt rett fremfor tv'en, men kom jeg inn i rommet på samme side som tv'en hang på veggen, så var fargene helt feil. 

 

 

Har de rett til å ikke gi meg tv, men kun pengene tilbake?

 

 

Hei,

 

Jeg sliter veldig med mye problemer med denne TV'n, så jeg ville ikke anbefalt noen å kjøpe den. jeg fikk den også til 8000kr, men selv til den prisen så er jeg meget skuffet.. Prøver å se film på den, men sitter bare å kikker på hvor dårlig bildet er, så jeg har mistet lysten til å se på den.

 

Av og til så ser bildet veldig bra ut, men stort sett er alt av farger merkbart ikke slik det skal. Og innsynsvinkelen er så forferdelig, at selv 4 meter unna, og midt i, så forsvinner mye av fargene i begge kantene på skjermen. 

 

Har en gul tykk stripe opp på midten av skjermen, og en hvit blurete stjerne med lys som lyser igjennom bakpanelet i mørke scener.

Alle scener med litt skygge eller mørke omgivelser viser bare masse støy og pixelerte flekker.

 

Philips selv mener at det er ingen ting galt med min TV, og det er akkurat slik de mener den skal være. Helt forferdelig. Savner min 6 år gamle TV til under halve prisen...

 

Men tilbake til ditt problem; Høres veldig merkelig ut at de kan velge å ikke gi deg produktet ditt tilbake! Hadde du noen form for forsikring på TV'n? For forsikringen tilsier at man skal få tilsvarende eller bedre produkt. Og da ikke basert på pris, men spesifikasjoner. Og har de samme modell på lager skal de gi deg denne, eller bedre.

Lenke til kommentar

Nå har det løst seg. Etter å ha snakket med varehussjefen så fikk han ordnet slik at jeg kunne få en ny tv. Jeg fikk valget mellom samme tv (65PUS7101) eller en LG  65UH750V. Etter mye valgets kval og sammenlikning av en 55" LG mot en Philips 65", så endte jeg på LG. Synes at det virket som om bildet var litt bedre på LG. LG har også IPS panel, om det er gir noe bedre bilde... Alle jeg snakket med på expert og lefdal var pro LG. De sa også at det var høyere feilrate på Philips.

 

Var tvil om jeg skulle gå vekk fra android tv og til webos 3.0. Likte veldig godt at jeg kunne installere Kodi rett på tv, men det blir vel mest Netflix og andre streamingløsninger i fremtiden. 

Foreløpig så virker det ikke som om android tv OS har mest fokus blant innholdtilbydere, men det kan endre seg raskt. 

 

Ambilight er litt gøy, men ikke noe tap synes jeg. Kona blir nok glad, da hun syntes det var superharry :-)

Utsendemessig så synes jeg kanskje Philips var hakket penere.

 

Nå får jeg LG tv om en ukes tid, så det blir spennende å se hvordan den blir.

Lenke til kommentar

Denne testen er ganske trist for philips tv'en http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1463995152

Philips har proklameret, at de vil generobre tronen og igen være nummer 1 i Europa, men det sker under ingen omstændigheder med en skærm som 7101. Det er med vemodighed, at vi må konkludere, at 7101 er den værste skærm, som vi har testet fra Philips i en del år.

Read more at http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1463995152#M8iwZmRzbrtcxh7k.99
Endret av kennethpost
Lenke til kommentar

Jeg har sett de testene ja. Men håpte på en oppdatering som gjorde TV'n brukbar. Jeg klarer ikke se film på den jeg. Og synes det er tragisk at Philips mener at det er slik det er meningen det skal være, og at de ikke ser noen feil med min TV... Fysj og fysj...

 

Ser at alle testene av TV'n sier det er IPS panel.. Det kan det umulig være, for jeg har så dårlig innsynsvinkel at kantene er grå (ca 20cm inn på hver side) selv når jeg sitter rett forran TV'n, 4 meter unna...

 

Selv dårlige pc-skjermer med dårlige TN paneler har bedre innsyn.... Ugh.. Kjenner bare jeg blir lei av hele TV'n når jeg snakker om den... :S

Lenke til kommentar

Jeg har sett de testene ja. Men håpte på en oppdatering som gjorde TV'n brukbar. Jeg klarer ikke se film på den jeg. Og synes det er tragisk at Philips mener at det er slik det er meningen det skal være, og at de ikke ser noen feil med min TV... Fysj og fysj...

 

Ser at alle testene av TV'n sier det er IPS panel.. Det kan det umulig være, for jeg har så dårlig innsynsvinkel at kantene er grå (ca 20cm inn på hver side) selv når jeg sitter rett forran TV'n, 4 meter unna...

 

Selv dårlige pc-skjermer med dårlige TN paneler har bedre innsyn.... Ugh.. Kjenner bare jeg blir lei av hele TV'n når jeg snakker om den... :S

Jeg sa at jeg hadde lest det jeg også, men Lefdal-sjefen sjekket og det var ikke IPS på denne tv'en.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Philips 55pus7600 i fjor og lever fortsatt i håper om at Android OS og "Smart TV" funksjonaliteten skal bli brukandes i det vanlige. Jeg kan såvidt stole på Netflix på denne TV'n.

 

Jeg vil nok ikke kjøpe Philips TV igjen etter denne skuffelsen.

Underlig at ikke android tv OS blir mer prioritert av innholdsleverandørene. Skulle neste tro at det var OS'et som kommer til å bli standard hos de fleste leverandørene. Philips, Sony, Sharp og B&O er vel de som bruker det nå, og de er jo ikke akkurat små.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte Philips 55pus7600 i fjor og lever fortsatt i håper om at Android OS og "Smart TV" funksjonaliteten skal bli brukandes i det vanlige. Jeg kan såvidt stole på Netflix på denne TV'n.

 

Jeg vil nok ikke kjøpe Philips TV igjen etter denne skuffelsen.

Underlig at ikke android tv OS blir mer prioritert av innholdsleverandørene. Skulle neste tro at det var OS'et som kommer til å bli standard hos de fleste leverandørene. Philips, Sony, Sharp og B&O er vel de som bruker det nå, og de er jo ikke akkurat små.

 

 

Leverandørene går vel i en balansegang mellom stå for det meste selv og ta kostnaden og mulig all fortjeneste selv, vs hive seg på Google toget og bli kunde/avhengig, men til kanskje en lavere pris?

 

Jeg tenkte at Android TV var en bra løsning med tanke på applikasjoner og mulighet for støtte og oppdateringer, men det har vært mye mye rusk også.

 

Videre tenker jeg at en ekstern boks og så en ren TV uten mye annet er en bedre vei å gå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har sett de testene ja. Men håpte på en oppdatering som gjorde TV'n brukbar. Jeg klarer ikke se film på den jeg. Og synes det er tragisk at Philips mener at det er slik det er meningen det skal være, og at de ikke ser noen feil med min TV... Fysj og fysj...

 

Ser at alle testene av TV'n sier det er IPS panel.. Det kan det umulig være, for jeg har så dårlig innsynsvinkel at kantene er grå (ca 20cm inn på hver side) selv når jeg sitter rett forran TV'n, 4 meter unna...

 

Selv dårlige pc-skjermer med dårlige TN paneler har bedre innsyn.... Ugh.. Kjenner bare jeg blir lei av hele TV'n når jeg snakker om den... :S

 

55" er IPS, 65" og 75" er VA-panel.

Lenke til kommentar

Jeg endte med en LG  65UH750V som erstatting for min defekte philips tv. Innsynsvinkel er mye bedre da den har ips panel. Bildet er også godt, men trengte en del justering for å slå av masse digital korrigering som lager "hjemmevideo" bilde på filmene. Forstår ikke at produsentene synes at det skal være justert slik at hollywood feelingen forsvinner fra bildet, og heller ser ut som et veldig skarpt hjemmevideo opptak. Med mindre tv'er så synes jeg det så bare dumt ut, men med 65" og 3m avstand, så blir det nesten ubehagelig. Har slått av flere instillinger for å redusere digital støy osv, og da fikk jeg tilbake et bildet som er mer slik jeg er vant til på kino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...