Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å drasse med meg stereoanlegget ut på en øy i oslofjorden og kose oss der med litt skikkelig lyd!

Er usikker på om jeg isf. burde gå for et aggregat? Tenker isf. å leie noen dager.

 

Har en Tandberg 3016A 150w forsterker som driver to 90w B&W CM8 s2.

Drar denne da 150w på 230v?

 

Må vel ha omformer til bilbatteriet hvis jeg går den veien, hva bør jeg tenke på her? Er en 300w omformer virkelig nok? Og er det viktig med ren sinus? Føler anlegget nesten må trekke mer enn to-tre gammeldagse lyspærer, men det er kanskje ikke sååå tungt?

 

Hvor lenge vil jeg være i stand til å spille på, si et 80ah 12v batteri?

 

Kan lite om strøm og sånt, så forsøker å finne ut av det, men fint å få noen dytt i en eller annen retning :)

Takk!

Endret av fellmirr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

150W betyr at forsterkaren kan levere inntil 150W ut til  høgtalarane. Kor mykje apparatet dreg frå straumnettet, kan vere oppgitt i spesifikasjonane, men kjem uansett an på kor høgt du spelar. Best å måle i praksis heime med denne straummålaren. "Wattstyrken" på høgtalarane betyr ingenting i denne samanheng.

Med ein vekselrettar på bare 300W kan du truleg ikkje spele så høgt som du ønskjer. Ja, SINUSSTRAUM ER NØDVENDIG, elles øydelegg du forsterkaren.

80Ah x 12V = 960 VAh = 960 Wh. Altså skal du kunne dra 240W i 4 timar. Men det er teori. Mi erfaring er at du kan rekne med å nytte mellom halvparten og fjerdeparten i praksis. Altså noko slikt som eit par timar musikk frå eitt batteri?

Betre er det å få seg eit lite aggregat (<=1000W) og 50m skøyteledning (pga støyen!). Men moderne inverteraggregat er faktisk ikkje så ille. Tradisjonelle aggregat støyar voldsomt og leverer urein straum, så dei må du unngå.

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...