Gå til innhold

Android: Kjøpe app til barn?


Anbefalte innlegg

Jeg åpnet Play Store, gikk inn på en app og forventet å finnet et sted hvor man kjøpe appen som en gave. Det valget ser ikke ut til å finnes, og derfor undersøkte jeg muligheten til å kjøpe gavekort. Så vidt jeg kan se, er den eneste muligheten å dra til en fysisk butikk (7-Eleven/Narvesen/Expert) for å kjøpe et plastkort med en kode som ungen min deretter kan taste inn på telefonen sin. 

 

Det er nærmest surrealistisk at ikke slike koder kan selges digitalt direkte i Play Store. Jeg har ikke så veldig lyst til å legge inn kredittkortinformasjonen min i telefonen til datteren min, og lurer derfor på om noen har vært borti problemstillingen og har en enklere løsning enn å dra til Narvesen?

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr i dag tror jeg fysisk butikk er eneste alternativ. Fra og med 2. juli ser det imidlertid ut til at deling mellom medlemmer i familien blir mulig. Hvorvidt dette er noe som rulles ut i hele verden med en gang vet jeg ikke.

 

Google is soon to launch the "Google Play Family Library," which will allow up to six people in a family (or their accounts, rather) to share apps they've purchased on Google Play.

Kilde: http://www.androidcentral.com/families-will-be-able-buy-android-apps-once-then-share-them

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...