Gå til innhold

Kopiere lyd fra nettradio (NRK)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet hvordan man kan kopiere lyd fra NRKs nettarkiv?

Jeg skal lage en CD for en lærer jeg har, og noen av de lydfilene han vil ha tak i ligger hos NRK.

Noen som vet om en måte å grabbe dem fra nettet med?

BTW: Skal IKKE brukes kommersielt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lurt på det selv før, om det ikke går ann å f.eks. ta opp direkte fra lydkortet's output.. men det jeg har gjort er å ta opp med mic mens jeg spiller av.. dårlig kvalitet, men det var nok for meg. Søk på google etter det jeg nevnte først, kanskje du finner noe der.

Skrevet

Hm... hvis du kikker litt i egenskapene for lyd/opptak, vil jeg ikke bli forbauset om du finner "Stereo Mix" eller noe i den duren på volumkontrollen for opptak. Velg den som kilde og start opptaket i et egnet program.

(Har du feks. Ahead Nero, har denne en helt grei Wave-editor)

Skrevet

NRK åpner sine klipp i en egen spiller for IE, så jeg må nok lagre det som går gjennom lydkortet som en separat fil. Noen som skjønner hva jeg mener?

Funker det å gjøre det med WaveLab?

Skrevet

Du trenger å få tak i wmrecorder 9, tror det var det det het. Det lagrer alt du spiller av i nrk sin "mediestasjon" som filer. Skikkeli greit program. Eneste drawbacken er at man mø høre eller se hele greia en vil kopiere derfra...

• 2 uker senere...
Skrevet

hva er vitsen med å bruke audacity? Du trenger signalkabel for å ta opp med det programmet fra radio. Det programmet deler faktisk opp alle sangene osv opp i deler, altså med FILNAVN osv. Det er vel bedre enn å ha en kabel fra lyd ut->inn, så trykke på record, dele opp i biter etterpå og så sette navn på filene vel?

Skrevet
Noen her som vet hvordan man kan kopiere lyd fra NRKs nettarkiv?

Jeg skal lage en CD for en lærer jeg har, og noen av de lydfilene han vil ha tak i ligger hos NRK.

Noen som vet om en måte å grabbe dem fra nettet med?

BTW: Skal IKKE brukes kommersielt.

Denne er bra syntes jeg.

http://www.wmasoft.com/soundrecorder.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...