Gå til innhold

[Løst] Får ikke låst opp min Galaxy S3 etter å tastet inn feil NCK-kode


Anbefalte innlegg

Hei fra en trøtt og sliten mann.

 

Skiftarbeid kombinert med (til nå) 2 måneders støy og kaos fra renoveringsarbeid på blokka jeg bor i, tar på. Så dere får ha meg unnskyldt for å ikke tenke klart.

 

Anyway, til problemet.

 

Jeg fant ut jeg skulle bytte fra djuice til ice.net, og bestilte derfor et abonnement. Men da dagen kom (porteringsdatoen), og jeg skulle bytte over, kom jeg i skade for å taste feil NCK-kode 3 ganger. Ja, jeg vet, dumt ... Resultatet ble en sperret mobil. Dvs. sperret for telefoni gjennom simkortet til ice. Ellers fungerer alt annet på mobilen.

 

Jeg har prøvd factory reset flere ganger, uten at det hjalp. Jeg prøvde også metoden hvor man slår *#197328640#, og hvor man da skal komme inn i en meny. Det skjedde dog ikke. Det var noen på nett som mente at man antakelig måtte neddatere til en tidligere versjon av softwaren for å få sistnevnte metode til å fungere. Vet i så fall ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

 

Jeg har vært i kontakt med både djuice og ice.net per e-post, men lite hjelp å hente fra dem. Har også sett ulike nettsider som tilbyr hjelp/unfreezing for å deaktivere sperren, men litt googling ga heller blandede tilbakemeldinger fra folk som hadde prøvd disse. Så, skeptisk ...

 

At det var dumt av meg å taste feil kode 3 ganger vet jeg, så behøver ingen kommentarer på det. Hvis noen derimot har noen konstruktive innspill, tas de i mot med stor takknemlighet.

 

Da var det å prøve å sove i all støyen fra boring, hamring, tunge maskiner og høyrøstede arbeidsfolk ... :cry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei fra en trøtt og sliten mann.

 

Skiftarbeid kombinert med (til nå) 2 måneders støy og kaos fra renoveringsarbeid på blokka jeg bor i, tar på. Så dere får ha meg unnskyldt for å ikke tenke klart.

 

Anyway, til problemet.

 

Jeg fant ut jeg skulle bytte fra djuice til ice.net, og bestilte derfor et abonnement. Men da dagen kom (porteringsdatoen), og jeg skulle bytte over, kom jeg i skade for å taste feil NCK-kode 3 ganger. Ja, jeg vet, dumt ... Resultatet ble en sperret mobil. Dvs. sperret for telefoni gjennom simkortet til ice. Ellers fungerer alt annet på mobilen.

 

Jeg har prøvd factory reset flere ganger, uten at det hjalp. Jeg prøvde også metoden hvor man slår *#197328640#, og hvor man da skal komme inn i en meny. Det skjedde dog ikke. Det var noen på nett som mente at man antakelig måtte neddatere til en tidligere versjon av softwaren for å få sistnevnte metode til å fungere. Vet i så fall ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

 

Jeg har vært i kontakt med både djuice og ice.net per e-post, men lite hjelp å hente fra dem. Har også sett ulike nettsider som tilbyr hjelp/unfreezing for å deaktivere sperren, men litt googling ga heller blandede tilbakemeldinger fra folk som hadde prøvd disse. Så, skeptisk ...

 

At det var dumt av meg å taste feil kode 3 ganger vet jeg, så behøver ingen kommentarer på det. Hvis noen derimot har noen konstruktive innspill, tas de i mot med stor takknemlighet.

 

Da var det å prøve å sove i all støyen fra boring, hamring, tunge maskiner og høyrøstede arbeidsfolk ... :cry:

 

Hei, vet du ikke vil høre dette, men jeg var i akkurat samme situasjon, bare annen telefon...Den måtte desverre inn til telenor verksted for å bli reflashet tror jeg, kan bare tippe siden alt jeg fikk vite var "alt ok" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...

 

Hei, vet du ikke vil høre dette, men jeg var i akkurat samme situasjon, bare annen telefon...Den måtte desverre inn til telenor verksted for å bli reflashet tror jeg, kan bare tippe siden alt jeg fikk vite var "alt ok" 

 

 

Hei og takk for svar, technicality.

 

Litt usikker på svaret ditt her. Sendte du den inn, og i så fall, fikset de den, og hvor mye kostet det?

 

Svaret jeg fikk fra Telenor, var i korthet at de ikke kunne gjøre noe annet enn å råde meg til å oppsøke en lokal Telenor-forhandler og høre om hjelp der (stikker innom i morgen eller torsdag). Samsung pekte også mot mobiloperatør (djuice/Telenor) for å fikse problemet. Betenkelig at et problem som er noe utbredt, gir nærmest null respons hos leverandøren av varen/tjenesten ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

 

 

...

Hei, vet du ikke vil høre dette, men jeg var i akkurat samme situasjon, bare annen telefon...Den måtte desverre inn til telenor verksted for å bli reflashet tror jeg, kan bare tippe siden alt jeg fikk vite var "alt ok"

Hei og takk for svar, technicality.

 

Litt usikker på svaret ditt her. Sendte du den inn, og i så fall, fikset de den, og hvor mye kostet det?

 

Svaret jeg fikk fra Telenor, var i korthet at de ikke kunne gjøre noe annet enn å råde meg til å oppsøke en lokal Telenor-forhandler og høre om hjelp der (stikker innom i morgen eller torsdag). Samsung pekte også mot mobiloperatør (djuice/Telenor) for å fikse problemet. Betenkelig at et problem som er noe utbredt, gir nærmest null respons hos leverandøren av varen/tjenesten ...

Hei, kontaktet telenor, da telefonen nektet i likhet med din å låse seg opp, de ba meg sende den inn til service verksted, kostet meg ikke noe og fikk tilbake en opplåst telefon. jeg kan bare tippe at de formaterte den totalt og la inn operativ system på nytt, for å si det på en annen måte, håper det gjør det klarere.

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

...

Hei, kontaktet telenor, da telefonen nektet i likhet med din å låse seg opp, de ba meg sende den inn til service verksted, kostet meg ikke noe og fikk tilbake en opplåst telefon. jeg kan bare tippe at de formaterte den totalt og la inn operativ system på nytt, for å si det på en annen måte, håper det gjør det klarere.

 

 

Det gjorde det så absolutt klarere, og inspirerende for meg til å ikke gi opp riktig ennå.  :)

 

Jeg får besøke min lokale telenorforhandler, og mase litt på dem. Glad for at du fikk fikset problemet   :fun:

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Da ser det ut som at problemet her er løst :)

 

Var inne sist torsdag og leverte mobilen i den lokale Telenor-butikken. Da var det plutselig ingen problem for dem å fikse den. Gratis atpåtil, og i dag fikk jeg sms om at service var gjort og kunne hente mobilen igjen der jeg leverte den. Bare så synd (eller var det det?) at jeg i mellomtiden har kjøpt meg ny mobil (Galaxy S6).

Lenke til kommentar

Da ser det ut som at problemet her er løst :)

 

Var inne sist torsdag og leverte mobilen i den lokale Telenor-butikken. Da var det plutselig ingen problem for dem å fikse den. Gratis atpåtil, og i dag fikk jeg sms om at service var gjort og kunne hente mobilen igjen der jeg leverte den. Bare så synd (eller var det det?) at jeg i mellomtiden har kjøpt meg ny mobil (Galaxy S6).

Så bra det løste seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...