Gå til innhold

Nytt HK og CPU


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Lurer på og spandere på meg nytt HK, tenkte da på MSI B150M Night Elf, Socket-1151.

Men om det blir dette må jeg ha ny CPU og, blir en skylake i5.

 

 

Er det vits med en i5-6600K ? eller holder det med i5-6400?.. 

 

Skjermkort har jeg.

Og har 8gb ddr3

Har ingen SSD disk, men maskinen jeg har nå er temmelig rask.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjerne 6600k men da bør du og ha z170 chipset hovedkort og ikke b150 mtp overklokkingsstøtte.

 

Du må og ha ny ram evt, skylake støtter i utgangspunktet bare ddr4 med små unntak.

 

SSD eller m.2 er ofte verdt det, om du allerede synes maskinen er rask slik den er er jo det opp til deg og din økonomi om oppgradering er lurt.

 

Evt kan du gi oss mer info om hva du har og hva du ønsker å kunne bruke det til.

Lenke til kommentar

Gjerne 6600k men da bør du og ha z170 chipset hovedkort og ikke b150 mtp overklokkingsstøtte.

 

Du må og ha ny ram evt, skylake støtter i utgangspunktet bare ddr4 med små unntak.

 

SSD eller m.2 er ofte verdt det, om du allerede synes maskinen er rask slik den er er jo det opp til deg og din økonomi om oppgradering er lurt.

 

Evt kan du gi oss mer info om hva du har og hva du ønsker å kunne bruke det til.

 

Må bli ny ram og da! :)  

 

Det blir for det meste spilling jeg skal bruke maskinen til. 

Redigerer ikke noe filmer eller bilder.

Lenke til kommentar

Gjerne 6600k men da bør du og ha z170 chipset hovedkort og ikke b150 mtp overklokkingsstøtte.

 

Du må og ha ny ram evt, skylake støtter i utgangspunktet bare ddr4 med små unntak.

 

SSD eller m.2 er ofte verdt det, om du allerede synes maskinen er rask slik den er er jo det opp til deg og din økonomi om oppgradering er lurt.

 

Evt kan du gi oss mer info om hva du har og hva du ønsker å kunne bruke det til.

 

Men er det noen vits og overklokke når jeg spiller cs go og skal spille litt GTA 5? :) 

Holder ikke  i5-6400 en stund?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ønsker å overklokke (eller gidder) og heller ikke ser for deg å selge dette (altså bruke det til det er søppel) så vil B150 hovedkort og i5 6500 være fine valg.

 

Men det er en del å hente i overklokking, spesielt i CS GO som er CPU intensivt. Videre, hvis du skal selge det om et år eller to så er det mye lettere å selge 6600K og Z170 hovedkort.

 

Du får nesten vurdere selv om du har lyst på dette og har råd :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hvis du ikke ønsker å overklokke (eller gidder) og heller ikke ser for deg å selge dette (altså bruke det til det er søppel) så vil B150 hovedkort og i5 6500 være fine valg.

 

Men det er en del å hente i overklokking, spesielt i CS GO som er CPU intensivt. Videre, hvis du skal selge det om et år eller to så er det mye lettere å selge 6600K og Z170 hovedkort.

 

Du får nesten vurdere selv om du har lyst på dette og har råd :)

 

Tror ikke jeg har tenkt og selge det senere. 

Men det er vel et greit hovedkort (B150) og CPU (i5 6400) for spilling? :) Som til CS GO og kanskje GTA 5 senere? 

Det holder vell til en del spilling? 

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...