Gå til innhold

Hybel i Bergen


gnu

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått hybel i Hans Tanks gate 18, er det noen som vet noe om dette studenthuset?

Hvor mange er det vanlig å dele kjøkken og bad med f.eks.? Hvor lang tid tar det å gå til sentrum/universitetet?

(Skal bo i rom 307)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har fått hybel i Hans Tanks gate 18, er det noen som vet noe om dette studenthuset?

Hvor mange er det vanlig å dele kjøkken og bad med f.eks.? Hvor lang tid tar det å gå til sentrum/universitetet?

(Skal bo i rom 307)

 

Har null peiling på hvor mange som du deler kjøkken med etc, dersom jeg aldri har bodd i studentbolig.

 

Men kan svare på hvor lang tid til sentrum. Du bor allerede veldig sentralt. Tror det vil ta ca 10 minutter så er du på festplassen (som mer eller mindre er sentrum i Bergen).

Du har også bybanen ikke så langt unna (5 min kanskje). Som går til festplassen veldig ofte. Er også busser som går rett ved bybanen. 

Hvor langt det er til universitetet kommer litt an på hvilket bygg du skal gå på. Universitetet er delt opp i flere deler, som ligger på litt forskjellige steder i byen.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

En kompis av meg bodde et år i etasjen over. Beliggenheten er bra. Alle rommene var ikke bebodd til enhver tid, men jeg tror de var inntil 7 stykker som delte på kjøkkenet, to toaletter og to dusjer. Det er ikke noe spesielt pent eller trivelig sted å bo, men det er vel billig og det fungerer vel greit å bo der den første tida i Bergen.

Lenke til kommentar

En kompis av meg bodde et år i etasjen over. Beliggenheten er bra. Alle rommene var ikke bebodd til enhver tid, men jeg tror de var inntil 7 stykker som delte på kjøkkenet, to toaletter og to dusjer. Det er ikke noe spesielt pent eller trivelig sted å bo, men det er vel billig og det fungerer vel greit å bo der den første tida i Bergen.

Hva gjør at det ikke er trivelig å bo der? Var kompisen din uheldig med de andre han delte kjøkken og bad med eller er det noe med selve stedet? Leia ligger på 4000 inklusivt strøm, vet ikke hvordan det er i forhold til andre alternativ, men er i alle fall billig til å ligge såpass sentralt.

Lenke til kommentar

 

Hei!

Har fått hybel i Hans Tanks gate 18, er det noen som vet noe om dette studenthuset?

Hvor mange er det vanlig å dele kjøkken og bad med f.eks.? Hvor lang tid tar det å gå til sentrum/universitetet?

(Skal bo i rom 307)

 

Har null peiling på hvor mange som du deler kjøkken med etc, dersom jeg aldri har bodd i studentbolig.

 

Men kan svare på hvor lang tid til sentrum. Du bor allerede veldig sentralt. Tror det vil ta ca 10 minutter så er du på festplassen (som mer eller mindre er sentrum i Bergen).

Du har også bybanen ikke så langt unna (5 min kanskje). Som går til festplassen veldig ofte. Er også busser som går rett ved bybanen. 

Hvor langt det er til universitetet kommer litt an på hvilket bygg du skal gå på. Universitetet er delt opp i flere deler, som ligger på litt forskjellige steder i byen.

 

Skal studere psykologi, så blir vel ved Det psykologiske fakultetet, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

 

En kompis av meg bodde et år i etasjen over. Beliggenheten er bra. Alle rommene var ikke bebodd til enhver tid, men jeg tror de var inntil 7 stykker som delte på kjøkkenet, to toaletter og to dusjer. Det er ikke noe spesielt pent eller trivelig sted å bo, men det er vel billig og det fungerer vel greit å bo der den første tida i Bergen.

Hva gjør at det ikke er trivelig å bo der? Var kompisen din uheldig med de andre han delte kjøkken og bad med eller er det noe med selve stedet? Leia ligger på 4000 inklusivt strøm, vet ikke hvordan det er i forhold til andre alternativ, men er i alle fall billig til å ligge såpass sentralt.

 

 

Han var av og til plaget av at det var høylydt fest hos naboen. Men jeg tenker mer på at gangen, toalettet, kjøkkenet og bygget ikke er noe spesielt fint eller rent for de av oss som setter pris på at det er litt hjemmekoselig der en bor.

Lenke til kommentar

Jeg har fått hybel i Magnus Barfotsgate 27, kjenner noen til den studentboligen?

Kjenner ingen som bor der, men er rett ved kinoen da, i det minste :-)

Men det er SiB-bolig? Har en kompis som bor i en SiB-bolig i nærheten, den er helt grei. Det er ikke samme greien leser jeg på internett, da han bor i en "parhybel" med eget bad og et simpelt "kjøkken", men det du får ser ut som det er mer fellesskap da, det virker jo greit. Ellers er jo SiB trygt å leie fra og billig

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Har et par spørsmål!

 

1. Jeg tror jeg kommer inn på odontologistudiet, og jeg fikk en hybelleilighet ved Løbergsveien Studentbolig. Hvordan er det å bo der? Negative og positive meninger?

 

2. Er det kort gå/sykle avstand mellom hybelen og fakultetet? Finnes det en rute som er god å bruke?

 

3. Er det slik at man må kjøpe inn kjøkkenutstyr selv? Eller er hybelen utstyrt med det?

 

4. Noen matvarebutikker som er nærme?

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

2. 14 min med sykkel. Om ruten er god vet jeg ikke da jeg kommer til bergen for første gang i august :)

 

3. Usikker, tror kjøkkenutstyr er der, da det er flere som deler på det. Kopper og fat avhenger på om den er møblert eller ikke vil jeg tro.

 

4.  Tatt fra boligtorgetBygget ligger ca 2,5 km sør for Bergen sentrum og har gode bussforbindelser til andre bydeler (busstopp like ved studentboligen). Gåavstand til Danmarksplass som har butikker, post og bank.

Lenke til kommentar

Hei!

Har et par spørsmål!

 

1. Jeg tror jeg kommer inn på odontologistudiet, og jeg fikk en hybelleilighet ved Løbergsveien Studentbolig. Hvordan er det å bo der? Negative og positive meninger?

 

2. Er det kort gå/sykle avstand mellom hybelen og fakultetet? Finnes det en rute som er god å bruke?

 

3. Er det slik at man må kjøpe inn kjøkkenutstyr selv? Eller er hybelen utstyrt med det?

 

4. Noen matvarebutikker som er nærme?

 

Tusen takk for svar :)

Vet ikke noe om studentboligene, men kan si litt om gåavstanden. Vært en del i gaten ved siden av, og bruker kanskje 20-25 minutter på å gå til Nygårdshøyden (hvor studentsenteret ligger. vet ikke hvor odontologien hører til, men de fleste fakultetene ligger rundt nygårdshøyden.) Vanskelig å beskrive nøyaktig rute, men du går ihvertfall ned til store lungårdsvann(følg løbergsveien ned til bensinstasjonen Circle K), forbi bybanestoppet (florida) og gjennom Nygårdsparken til Møhlenpris. 

 

Ang butikker så har du en joker ikke så langt unna i søndre skogvei som jeg tror er den nærmeste, også ligger det flere forskjellige matbutikker sentralt på danmarksplass, treningssenter, solarium, resaturanter etc

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...